Nezaobilazno za muzičare – šta činite, a šta ne za svoju promociju?

Brbljaonica Show Time

Ovu smo priču izvorno objavili u maju 2017. godine, a jednako zanimljivom (i potrebnim podsjetnikom) čini se i danas.

Jeste li se ikada zapitali zašto neki super muzičari ne steknu fanova koliko zaslužuju, dok neki ne baš posebno talentirani dobiju veću pažnju? Jedan od odgovora: neki svoje fan stranice nadograđuju svakodnevno, drugi ih ne osvježavaju mjesecima.

Drugim riječima, neki bolje vode promociju svog muzičkog posla.

Muzički konsultant iz Londona, Shaun Letang, sve je objasnio u analizi koju je nazvao ”Sedam pravila marketinga u muzici”, a donosimo je u skraćenoj i adaptiranoj verziji, kao šest vrlo važnih preporuka.

Koliko god, možda, već znate nešto od toga, nemojte učiniti prvu grešku i odmahnuti glavom, jer uvijek se može naučiti nešto novo.

Music-Marketing

Marketing je stalni proces

Većina ljudi misli da je marketing proces koji treba početi kada se izda album ili singl i trebalo bi da se završi prije nego što počne rad na novom projektu. Ovo nije istina. Marketing bi trebao biti stalan proces, toliko dugo koliko vi želite kontinuirano podizati svoju karijeru.

Svaka promocija, svaka informacija, fotografija i video na vašim internetskim stranama (web ili društvene mreže) čine marketing. Neki ga obavljaju svakodnevno, a neki se mjesecima ni jednom ne oglase makar jednim slovom, a onda se pitaju zašto ne postižu bolje rezultate.

Ako već imate fan stranicu, oglašavajte se redovno, neka publika navikne da stalno komunicirate.

U tu grupu spada i šerovanje medijskih priloga o vama. Svaki, baš svaki prenesite na svoje stranice, neka publika vidi da se o vama govori, čak i ako ti prilozi nisu uvijek po vašoj volji. Ne stvarajte sami medijsku tišinu o vašem radu. Čak i loša kritika je marketing, a kad vas niko ne spominje (ili to zanemarujete, pa ne prenosite svojoj publici), kao da vas nema.

Svojevremeno je Goran Bregović, mag domaće muzičke promocije, rekao (parafraziramo): Kritizirajte, napadajte, budite neugodni – ali pišite.