The White Rabit - Draško Drak Nikodijević

Izazov upućen Zapadu: beogradski White Rabbit Band otvorio Qur’an

Muzika - regija Show Time

Veliki Drak se ponovo oglašava, što bi samo po sebi trebala biti vijest koja će uzbuditi davno zapretene duhove fanova domaće psihodelije iz ’70-tih godina, no njegov povratak je i više od toga – sigurno će uzbuditi duhove današnje globalizirane civilizacije.

Draško Drak Nikodijević bio je centralna figura izgradnje antologijskog debi albuma beogradske grupe Igra Staklenih Perli, a baš kao što je svojevremeno uradio legendarni Syd Barrett, napuštajući Pink Floyd, i on se 1983. otisnuo u svoju beskrajnu avanturu znanu kao White Rabbit Band.

Jedan od lidera progresivne rock psihodelije u nas, beogradska Igra Staklenih Perli, nastala je 1976. godine, inspirirana upravo ranim Pink Floydom i njemačkim kraut rockom, a njihova dva albuma, ‘’Igra Staklenih Perli’’ (1979.) i ‘’Vrt svetlosti’’ (1980.), bili su biseri artističkog rocka.

Basista Perli, Draško Drak Nikodijević, bio je većinski autor pjesama i kada je bend 1982. napustio bend, formirao je novi, White Rabbit Band.

Imao je bezbroj burnih dana od tada, herojskih muzičkih poduhvata, uspona i padova, a kontinuitet mu je neprekidno sudbonosno izmicao… sve do posljednjih godinu dana!

Nakon prvog oglašavanja video singlom “The Rain”, u kasnu jesen prošle godine, Drak i ekipa već imaju (a to je kod njih brzina svjetlosti), novi audio-vizuelni rad na temu “The Qur’an”, koji je Draško, inače profesionalni prevodilac i poliglot, otpjevao na arapskom jeziku.

Imali smo zadovoljstvo preslušati je u prvim minutama poslje objave na You Tube kanalu i prvi dojam je jednak kao i za prvu pjesmu – moćno!

Pjesme ‘’The Rain’’ i “The Qur’an” su uvodi u skorašnji prvi album White Rabbit Band radnog naziva ”Ek-a-tattwa“.

Svoje novo djelo Drak komentira ovako:

Jedino što imam da kažem jeste da je pesma nastala kao emotivna reakcija na stotine hiljada izbeglica, većinom muslimana, koji su protutnjali Evropom peške bežeći od rata. Takođe bih dodao da mislim da je svet bez razmišljanja ponudio milijarde dolara da se obnovi krov Notrdama u Parizu, dok je pritom zanemareno koliko je stotina džamija uništeno samo u ratu u Siriji, a o tome ni reči ni dolara. Uostalom, cela ta priča oko prikupljanja para za Notrdam mi izgleda namešteno, jer, koliko znam, jedan objekat te veličine u centru Pariza mora biti 100% osiguran od požara, tako da se pitam gde su otišle sve te pare?

Prethodna priča:

Svjetski fenomen: beogradski bend sa 36 godina staža najavljuje prvi album!