Ivana Kindl - Zele Lipovača

Da ili ne – obrada kao nova verzija tuđe pjesme i obrada kao popravljanje samog sebe

Muzika - regija Muzika BiH Show Time

Muzika je lijek za dušu, pa (kao svaki lijek) različita muzička djela imaju drugačije efekte na svaku dušu. Tako je sa originalima, dok su obrade često ‘siva zona’ – nekada se prihvaćaju i priznaju kao novo djelo, a koji put se smatraju besmislenim recikliranjem.

Puna je prošlost primjera kada su obrade bile jednako ili čak uspješnije (”Hey Joe, ”I Shot the Sheriff”, ”Unchain My Heart”, ”Killing Me Softly”), ali uvijek ako bi im obrađivač dao svoj unikatni pečat.

Dva nova domaća primjera upravo smo dobili.

Sjajna pjevačica Ivana Kindl sa dva vrsna instrumentalista, gitaristom Nebojšom Buhinom i basistom Mariom Rašićem kao aranžerima, snimila je obradu funk klasika Dine Dvornika “Nisam mogao s njom” (album “Kreativni nered” 1995.) i u ženskoj verziji “Nisam mogla s njim” ponuđeno je sasvim novo čitanje, u kojem je funk ritam dobio jazzy dušu. Rekosmo, stvar je sklonosti kakav će učinak na svakog pojedinačno imati obrada, ali je dobro, maštovito urađena.

Usput, ovim singlom Kindl, Rašić i Buhin počinju cijelu tematsku avanturu – planiraju snimati niz obrada poznatih pjesama koje su intimno bliske svakome od njih.

Uz obradu, podjećamo i na original.

U isto vrijeme pojavila se “Zbog tebe draga”, pjesma koju su Divlje jagode izvorno snimile za album “Labude kad rata ne bude” iz 1994. godine, a sada je autor Zele Lipovača uradio remake sa novom postavom i dotjeranim aranžmanom.

Bolje od originala? U neku ruku da, jer su produkcijske okolnosti bitno drugačije, ali se može tumačiti i kao ‘popravljanje samoga sebe’, što je već  siva zona uz pitanje koliko ima smisla.

Divlje jagode su formirane 1977. godine, prvi istoimeni album objavili su godinu poslije, a ove (s malim pomakom) najavljuju novi album i turneju kojom slave #40godinarocknrolla.

Obrada je jedna od tema predviđenih za album, koji je prošle godine najavljen prvim singlom i novim autorskim brojem “Znamo da je kraj”, pa će tako biti i koncipiran – kao kombinacija premijernih i starih hitova ”u novoj dimenziji”. Kao koncept slavljeničkog izdanja može imati nekog smisla, ali ipak možda bi (pra)stare stvari svaki autor trebao ostaviti tamo gdje pripadaju. U prošlosti. Obrade treba pustiti drugima, ako osjete motiv da to učine.

Remake je kao pojava posebno omiljen u filmovima. No rade ga drugi reditelji, a nikada izvorni.