Led Zeppelin

Pred 50. rođendan Zeppelina – još zarađuje svaka od 94 pjesme iz opusa

Muzika - svijet Show Time

Zanimljiv tekst objavio je Billboard – rang listu pjesama Led Zeppelina na temelju zarade od digitalne prodaje, prema kojoj ispada da svaki od 94 songa iz opusa legendarne hard rock grupe i danas ostvaruje zaradu.

Iako su, mijenjajući ime New Yardbirds u Led Zeppelin, prve koncerte imali u kasnu jesen 1968. godine, mnogi rođendanom legendarne hard rock grupe smatraju datum izlaska njihovog debitantskog albuma označenog rimskim brojem jedan.

Sniman je tokom oktobra 1968. u Olympic studiju u Londonu, a pojavio se 12. 1. 1969. Album je te godine dospio najviše do desete pozicije na Billboard listi, a singl “Good Times Bad Times” samo do 80-og mjesta, no zahvaljujući pjesmama “Good Times Bad Times”, “Babe Im Gonna Leave You”, “Dazed and Confused” i “Communication Breakdown”, izdanje je prodano u osam miliona primjeraka.

Koliko je, pak, značajan za cjelokupni rock, potvrđeno je puno kasnije kada je debi Zeppelina magazin Rolling Stone svrstao u sam vrh izbora 500 najvećih albuma svih vremena, Uncut na 7. mjesto liste 100 najboljih debitantskih albuma, a magazin Q na šesto mjesto liste albuma koji su promijenili muziku.

led-zeppelin-1970-billboard-GAB Archive
Led Zeppelin-1970 (Billboard-GAB Archive)

Pred 50. rođendan prvog albuma (usput, i Jimmy Page je 9. 1. proslavio 75. rođendan), Billboard je rangirao cjelokupni Led Zeppelin katalog, pjesmu po pjesmu, na osnovu prihoda od digitalnih aktivnosti od kada je muzika benda postala dostupna na servisima kao što su iTunes i Spotify.

Drugim riječima, to znači da su kupci pjesama dominantno nova, internetska generacija, što itekako potvrđuje svevremenost pjesama Led Zeppelin. Doslovno svih.

Uz napomenu da je, kao osnovu za rangiranje, Billboard uključio samo prihode u kojima je potrošač napravio direktni izbor, bilo preuzimanjem pjesme ili puštanjem strima na zahtjev. To znači da drugi generatori – radio i TV emitiranje, što je izbor profesionalaca – nisu uzeti u obzir, jer potrošač nije bio uključen. Stoga je ova lista pravi pokazatelj popularnosti pjesama u katalogu benda, jer su samo aktivnosti fanova Zeppelina generirale prihod na kojem se zasniva rang lista.

Dakle, Billboard je objavio popis svih 94 pjesama i njihovu pojedinačnu zaradu (u zagradi), uz podatak da ukupno ostvareni prihod iznosi 21.6 miliona dolara.

Prenosimo samo prvih deset najpopularnijih:

“Stairway To Heaven” ($ 2,903,223.42)

“Kashmir” ($ 1,421,130.32)

“Immigrant Song” ($ 1,306,140.94)

“Black Dog” ($ 1,167,232.19)

“Whole Lotta Love” ($ 1,034,129.29)

“Ramble On” ($ 888,793.61)

“Over the Hills And Far Away” ($ 757,125.57)

“Goin’ To California” ($ 694,689.56)

“Rock n’ Roll” ($ 636,985.97)

“D’yer Mak’er” ($ 553,459.73)

Na zadnjem, 94. mjestu, sa prihodom koji iznosi 241 dolar, nalazi se “Swan Song” pjesma koja je ušla u legendu Zeppelina kao jedno od velikih izgubljenih remek-djela benda – mada se ono pojavilo u eteru u različitim inkarnacijama. Kao i sa drugim nedovršenim Zepovim blagom, teško je ne zapitati se koliko bi postala značajna ‘Labudova pjesma’ da su je zapravo završili.