Dua Lipa (photo hubway.com)

Kako je Kosovarka Dua Lipa postavila nova pravila u muzici

Muzika - svijet Show Time

Kada neki autor za pet mjeseci ostvari više od 754 miliona pregleda spota, onda njegov glas itekako ima odjeka. U ovom slučaju njen, jer je ovo priča o 22-godišnjoj britanskoj kantautorici kosovskih korijena Dua Lipa i njenom mega-hitu “New Rules”.

Ona je i zvanično popularnija od Ariane Grande i Rihanne, da ne pominjemo Beyonce i Taylor Swift.

Britanska zvijezda u usponu Dua Lipa nedavno je proglašena za najslušaniju pjevačicu 2017. u Velikoj Britaniji, prema statistici muzičkog servisa Spotify, pa se čini da je njena pjesma broj jedan ”New Rules” vrlo prigodno naslovljena.

Mladim solo pjevačicama ove godine nije bilo lako da izbiju na vrh, međutim, ovu dvadesetdvogodišnju djevojku mnogi vide kao autentičnu predstavnicu mladih žena: nezavisnu, cool i sigurnu u svoju seksualnost.

Lipa je odrasla u Britaniji, ali se u svojoj 13. godini sa roditeljima vratila na rodno Kosovo. Dvije godine kasnije sama se vratila u London u želji da započne muzičku karijeru. Najprije je na Internet postavljala obrade pjesama. Kasnije je potpisala ugovor s kućom Warner Bros, a njene originalne pjesme brzo su postale hitovi.

Prvi singl ”Be the One” prije dvije godine je zauzeo deveto mjesto na top-listi, nakon čega su uslijedili singlovi koji su se rasprodali u zlatnim i platinastim tiražima, što je kulminiralo u februaru ove godine, kada su tri njene pjesme bile među top 15 u zemlji.

”To ju je učinilo najaktuelnijom pjevačicom u tom trenutku”, kaže James Masterton, ekspert za muzičke top-liste. ”Nije slučajno što je prva pjesma koju je nakon toga izbacila postala i njen najveći hit.”

Lipa je ”New Rules” objavila u julu kao peti singl sa svog istoimenog debi albuma i, kao i pjevačica, singl je polako, ali sigurno došao do prvog mjesta.

Lipa je uvijek odlučno govorila o feminizmu i osnaživanju mladih žena, njenih fanova, što se odrazilo i na njenu muziku. ”New Rules” je himna o raskidima i poruka ženama kako treba da se ponašaju kada je riječ o lošim bivšim momcima. Spot za tu pjesmu u prvi plan ističe žensku solidarnost, izgleda elegantno i iskreno, a postao je i viralni hit. Do sada spot na Youtubeu ima 754 miliona pregleda, što ga svrstava u najgledanije spotove u Velikoj Britaniji 2017.

Nekada su singlovi imali nagle uspone i padove na top-listama, dok se danas polako penju, započinjući najprije među najniže rangiranim singlovima, a uspon doživljavaju kasnije. To otežava konstruiranje autentičnog ljetnog hita – nazovimo to globalnim zagrijavanjem u pop muzici. Međutim, pjesma ”New Rules” je uspjela da postane pravi hit ljeta. Snimak sa čuvenog festivala Glastonbury, gdje publika pjeva svaku riječ pjesme ”Be the One”, također je postao viralan.

Izlazak debi albuma Due Lipa triput je odlagan, što je djelovalo kao loš znak.

Međutim, njegova prodaja širom svijeta bila je konstantna, dosad se prodao u čak 1,2 miliona primjeraka, što je danas prilično visoko, a prodaje se i dalje. Martin Talbot, čelnik kompanije Official Charts, ističe da je gotovo polovina prodatih albuma kupljena zapravo kao fizička kopija albuma, što potvrđuje da Lipa nije pjevačica koju slušaju samo na Internetu, preko takozvanih streaming platformi kao što je Spotify.

Duin uspjeh je i lekcija o važnosti njegovanja talenta, umjesto drskog otkaza nakon jednog neuspjeha.

”Izdavačke kuće su brzo naučile kako da ponovo igraju igru na duge staze, na način koji vjerovatno nije viđen još od ’80-ih”, kaže Masterton. ”Menadžeri više nisu u panici da brzo otpišu investiciju, što svima donosi korist.”

Elspeth Merry, publicista norveške pop zvijezde Sigrid, kaže da je važno pustiti da se kampanja odvija prirodno. ”Ovo je uzbudljivo vrijeme jer streaming servisi dozvoljavaju dugovječnost sve dok je muzičar produktivan i izdaje nove pjesme češće nego tokom tradicionalne kampanje”.

Kad smo kod toga, 2018. će izaći novi, sedmi singl sa prvog albuma Due Lipa, pjesma ”IDGAF”, koja je možda još jača od ”New Rules”.

Ali, ako se u kampanji iskoristi svaki mogući put do uspjeha, zar se njeni apetiti neće povećati? ”Dui motivacija nikad nije bila problem”, kaže njen menadžer. ”Vrlo je zadovoljna svojim uspjehom i odlučna da u 2018. bude još bolja.”

Osnove koje je ona postavila ne mogu se zanemariti. Ako su njoj bile potrebne dvije godine za ovakav uspjeh, njene koleginice u usponu tek trebaju ostvariti svoj puni potencijal. Čak i nova pravila postoje da bi se kršila.

Autorica: Laura Snapes, The Guardian
Prijevod i obrada: Portal XXZmagazin.com