snezana-miskovic-viktorija

Nastavlja se lov na blago Ronsona i Marsa

Muzika - svijet Show Time

U povodu najnovije sudske tužbe da je megahit ”Uptown funk” plagijat, podsjećamo i na sve ranije optužbe, među kojima je nama najinteresantnija ista takva tvrdnja beogradske pjevačice Viktorije.

Mark Ronson se suočava s novom tužbom zbog hita “Uptown funk“, ovog puta iz Lastrada Entertainment Company, muzičke izdavačke kuće koja ima autorsko pravo na funk klasik iz 1980. “More Bounce to the Ounce” u izvedbi američke grupe Zapp. Tužba je podnijeta 12. septembra u Okružnom sudu u New Yorku protiv Ronsona, producenta Jeffa Bhaskera i niza kompanija, uključujući Sony, Vevo, Spotify, Apple i dr., objavili su američki mediji.

Prema podacima, Zappovu pjesmu je do sada sempliralo više od 200 izvođača, među kojima su Notorious B.I.G., Ice Cube, Public Enemy i T-Pain, a prošle godine Billboard ju je proglasio najboljim funk songom ikad. I lov je otvoren, jer ”Uptown funk” je prodan u blizu 17 miliona kopija, donio je ogromne novce, a Lastrada ima 73% od prava za “More Bounce to the Ounce”, što će reći da bi enormno zaradili ako dokažu da su britanski producent Mark Ronson i američki pjevač Bruno Mars plagijatori.

Samo nekoliko mjeseci nakon što je pojavio ”Uptown funk” (novembar 2014.) kao prvu optužbu za krađu The Daily Star navodi izjavu – Snežane Mišković, beogradske pjevačice poznate pod pseudonimom Viktorija.

Britanske novine su prenijele njezinu tvrdnju da pjesma Ronsona i Marsa sadrži 80% sadržaja pjesme “Ulice mračne nisu za devojke“, koju je beogradska ženska grupa Aska objavila 1984. na svom drugom albumu ”Katastrofa”.

Viktorija je tada bila članica sastava i autorica je melodije (usput, na Bajagin tekst).

No, neki su smatrali da postoji sličan motiv, ali da su bas linija i gitara u pozadini specifični generalno za funk i da to nije dovoljno za tužbu. Koje nije ni bilo. A vjerovatno bi se podnijela da je iza Viktorije stajala neka velika producentska kuća. Da učini to sama – ma, pojeo vuk magarca.

Naravno, više pozornosti od Viktorije u isto vrijeme je privukao slučaj The Sequence.

Riječ je prvoj svjetskoj all-female rap grupi i njihovoj pjesmi ”Funk You Up” iz 1979. godine i tvrdnji o kopiranju, ali bend nikada nije podnio formalnu tužbu.

U aprilu 2015. u voz je tiho uskočila američka funk grupa The Gap Band.

Optužba, koja nikad nije išla na sud, tvrdila je da “Uptown Funk” ima ogromnu sličnost s njihovim hitom “Ups! Upside Your Head” (1979.), da je chorus u obje pjesme gotovo identičan.

Umjesto sudskog rješavanja, na listu autora su naknadno upisani producent i koautor u Gap Bandu, Lonnie Simmons, te njihov nekadašnji pjevač Charlie Wilson.

Koliko procenata od multimilionske zarade im je pripalo nikada nije objavljeno, ali krađa je prvi put formalno potvrđena.

I, na kraju ovog niza je slučaj funk grupe Collage i njihove teme ”Young Girls” iz 1983. godine, o kojem smo već pisali.

College su u podnesenoj tužbi naveli da su “mnogi od glavnih instrumentalnih atributa i tema Uptown Funk namjerno i jasno kopirani iz Young Girls“, a zastupnici Ronsona i Marsa su odbili da daju bilo kakav komentar.

Njega će, eto, izreći sud.