Godišnji izbor: Deset BH najboljih? Ne, nego svih 12 albuma u 2019.

Muzika BiH Show Time

Dok muzički mediji u okolnim zemljama ‘muku muče’ da iz ovogodišnje produkcije izaberu najbolja izdanja, težina našeg posla svela se na traganje za svim malobrojnim albumima bosanskohercegovačkih bendova rock i drugih urbanih žanrova.

Nije da nema novih, zanimljivih, provokativnih, modernih bendova u Bosni i Hercegovini.

Samo u zadnjih nekoliko mjeseci bilježimo singlove sastava koji se mogu ozbiljno nametnuti na sceni u okolnim zemljama kao bihaćki Luddit, tuzlanski Bye Byes in Germany, širokobriješki Not Jane, zenički BruhUuhu… Nešto ranije počeli su se energično nametati banjalučki Tibor & Baš Čelik i Pajperov smijeh, sarajevski Futavci i Starbridge, tuzlanski The Synergy, kostajnički KOB, mostarski Jufkamental

Ali, doći do albuma?! O zvaničnoj diskografiji u BiH ne bismo trošili riječi, ozbiljni diskografi u Hrvatskoj i Srbiji s pravom su probirljivi, a samostalna produkcija traži i novac, i dobre živce, i puno znoja. Uz rezultat toliko neizvjestan, da neki od gore spomenutih bendova više nisu aktivni, dok su neki malo usporili singl produkciju.

U ovoj godini dogodilo se još da poznati i regionalno uspješni bendovi nisu ni planirali nove albume.

Zabranjeno pušenje je ”Šok i nevjericu” izdalo prošle godine, kao i Letu štuke svoj ”Topla voda”, Dubioza kolektiv, Zoster i povratnici, sarajevski Protest, nova izdanja će imati 2020. godine, dok je Bombaj štampa izlazak albuma ”Udari me nečim” početkom godine najavila za ljeto, pa termin pomjerila za naredno proljeće. Dogodilo se to i nekim novim sastavima – sarajevski punk bend S.P.U.K. (Sreća Pojedinca Uspjeh Kolektiva) i bihaćki alternative noise post-rock sastav Grefran prvijence su dosta intenzivno najavljivali tokom godine, ali ćemo ipak na njih počekati.

Za novâke na bh. sceni je još nešto simptomatično: neuredni i aljkavi public relation. Zbog njega čak nismo ni sigurni da smo uspjeli detektirati baš sva izdanja.

Činjenica da među albumima iz 2019. imamo dvostruko više debitantskih ulijeva, ipak, kakav-takav optimizam. Valjda. Druga glasi: Frenkie, Kontra i Indigo su regionalni top level u hip hopu, Damir Avdić je snimio još jedan album koji može ući u najuži izbor najboljih regionalnih izdanja, a Helem Nejse i Činčila ozbiljno se nameću izvan granica BiH. Hajde, de, makar to.

A evo i inventurne liste u vremenskom slijedu:

Škodra – Linija (samostalno izdanje), januar – debitantski

Helem Nejse – Pola čovjek pola jedan (Croatia Records), mart

Urban instinkt – Spreman sve da dam (Menart), april – debitantski

Nervni slom – Nervni slom (Sarajevo disk), april – debitantski

The Shejvers – Poraz razuma (Slušaj najglasnije), juni – debitantski

Box – MonoTonTiPoluTon (samostalno izdanje), septembar – debitantski

Damir Avdić – Radikalno šik (samostalno izdanje), novembar

Činčila – Bez oblika (Lampshade Media), novembar

Pank Flojd – Olimpijka (samostalno izdanje), novembar – debitantski

Frenkie, Kontra i Indigo – 20/20 (Universal Music), decembar

Jindas – Seoba (MP JS BiH), decembar – debitantski

Propeler – Delta val (samostalno izdanje) – debitantski
(izdavanje u netipičnom postupku objave jednog video singla mjesečno, započetog 31.3., i upravo je pušten sedmi broj ”Undersound”)

Ovu skromnu produkciju ćemo, ipak, dopuniti albumima bosanskih muzičara koji već dugo žive vani. Njih bismo mogli smatrati ‘domaćim a svjetskim’.

Adisa Zvekić, bivša vokalistica Dubioze kolektiv, već desetak godina je u Norveškoj i radi pod scenskim imenom Diamusk, a ove godine objavila je treći album ”Sleepwalkers”, sjajno djelo koje je autorski realizirala sa svojim muzičkim i životnim partnerom Aldinom Hasanovićem, uz ekipu lokalnih muzičara.

Sarajevski alter rock konceptualni muzičar Emir Pašić je takođe na dalekom sjeveru, u Danskoj, gdje je formirao bend Damar, te s njim u januaru ove godine objavio istoimeni album kao LP izdanje i u digitalnom formatu, a zanimljivo je da je svih devet pjesama snimio na svom maternjem jeziku i u jednoj (”Vrati”) gostuje Dino Šaran.

Upgrade, 23. 12. u 13,56:

Desetak sati nakon objave ovog teksta, na video kanalu sarajevskog labela Podmornica osvanuo je istoimeni album sarajevske grupe Kosmo i Kviteri. Eto – i 13. BH album u 2019. Nakon prvog preslušavanja 13 brojeva (znakovito?) na albumu, utisak je – zanimljivo, provokativno, intrigantno, nešto poput ‘Rambo Amadeus meets new primitivs’.

Prije mjesec dana smo predstavili digitalnu izdavačku etiketu Podmornica i njihovu prvu kompilaciju underground i eksperimantalnih sastava i autora iz BiH pod nazivom ”Ispod površine”, te prenijeli njihovu najavu novih izdanja izvođača kao što su Hibrid, InTheRoom, Bridgebanks, Čovjekoliki reper, a u njoj ni riječi nije bilo o sastavu Kosmo i Kviteri.

Možda je to novi trend u izdavaštvu, da bez najave samo osvane materijal, a možda (nismo baš toliko sujetni) naš magazin i nije toliko vrijedan da bude ranije upoznat s nečijim planovima. Ili da, ipak, ostanemo kod naše gore spomenute konstatacije o domaćem public relationu.

1 razmišljanje na “Godišnji izbor: Deset BH najboljih? Ne, nego svih 12 albuma u 2019.

Komentari su zatvoreni.