Balkan Sevdah Shuttle Band

Štulić & Zenica Blues: dvije različite fotomonografije sa istom idejom

Čitam Cooltura Muzika - regija Muzika BiH Show Time

U Beogradu je predstavljena fotomonografija ”Branimir Štulić Džoni” sa ekskluzivnim fotografijama njegove zadnje turneje, a u Zenici će biti promovirana fotomonografija ”Zenica blues: od Perviza do Arene”, kao prvo dokumentarno svjedočenje o sceni u ovom gradu.

Prva knjiga privlači regionalnu pozornost i znatiželju vjerovatno velike publike, dok je druga lokalno zanimljiva, ali obje su potaknute idejom da rock tradiciju treba rasvjetljavati, njegovati i valorizirati kao važnu pretpostavku budućnosti popularne kulture.

U Beogradu je, na 64. Međunarodnom sajmu knjiga, održana promocija fotomonografije Branimir Štulić Džoni“, beogradskog fotografa Kamenka Pajića, autora koji već dvije decenije živi i radi u Washingtonu. Zbog toga je današnjoj publici malo poznat, ali prije odlaska u SAD Pajić je objavljivao fotografije značajnih rock imena bivše Jugoslavije i njegovi radovi uvršteni su u nekoliko istaknutih muzičkih knjiga.

Za novu fotomonografiju odabrao je ekskluzivne fotografije snimljene tokom marta i aprila 1990. na zadnjoj mini-turneji Branimira Džonija Štulića, kada je predvodio Balkan Sevdah Shuttle Band, koji su činili Jurica Pađen, Tomislav Šojat i Branko Knežević. Na koncertima u Novom Sadu, Subotici i Beogradu, kao i sve ono što se mimo njih dešavalo, Pajić je snimio nekoliko stotina fotografija i za knjigu odabrao najzanimljivije, od kojih je većina sada prvi put dostupna javnosti.

Nova promocija fotomonografije ”Branimir Štulić Džoni” zakazana je u knjižari njenog izdavača, Zlatno runo, u utorak 29. 10., a o knjizi će, kao i na beogradskom Sajmu, govoriti autor uvodnog eseja, poznati rock novinar Dušan Vesić.

Promocija fotomonografije ”Branimir Štulić Džoni“ Kamenka Pejića

U Zenici će, 30. 10. u čitaonici Gradske biblioteke, biti predstavljena fotomonografija ”Zenica blues: od Perviza do Arene” autora Josipa Dujmovića.

Knjiga je to koja je zanimljiva uglavnom lokalnoj publici, ali je u najširem kontekstu značajna kao potvrda da je nužno zabilježiti ostvarenja na muzičkoj sceni i izvan favoriziranih metropola, jer se u mnogim drugim, manjim ili većim gradovima, ostvarivala presudna isprepletenost u kojoj su lokalni autori i zvijezde iz velegrada imali refleksije jedni na druge. U ovoj knjizi to zorno pokazuje poglavlje ”Bonus track” o zeničkim muzičarima u regionalno poznatim bendovima, pa čak i u bijelom svijetu.

Zanimljivo je da knjiga ”Zenica blues” predstavlja prvo dokumentirano predstavljanje zeničke urbane muzičke scene u čak 55 godina, od vremena ranih sastava Plameni dječaci, Giganti, Eolidi i simboličnog ”Perviza”, prve znamenite plesne dvorane u gradu, do današnjih vremena i niza novih, ovomilenijskih bendova koje, pak, simbolizira gradska Arena, grandiozno zdanje među najmodernijim koncertnim prostorima u zemlji.

Fotomonografija "Zenica blues: od Perviza do Arene"
Fotomonografija “Zenica blues: od Perviza do Arene”

Zenica se ponosi zbog Gluhog doba, muzičara iz tog kolektiva koji danas čine dio internacionalno poznate Dubioze kolektiv, ali Zenica ima još puno toga vrijednoga za predstaviti široj muzičkoj zajednici.

Upravo to, makar jednim dijelom, čini fotomonografija s nizom tek otkrivenih i od zaborava spašenih dokumenata iz davne prošlosti i sa još više slikovnih potvrda da scena buja i da joj treba prezentacija.

Izdavač fotomonografije je Gradska biblioteka Zenica u okviru svoje jedinstvene edicije ”Zona muzike”.

Gluho doba (Alan Hajduk, Adis Zvekić, Almir Hasanbegović, Adisa Zvekić, Elvedin Đidić Mure)
Jedna od nepoznatih fotografija iz zeničke knjige – osnivanje Gluhog doba (Alan Hajduk, Adis Zvekić, Almir Hasanbegović, Adisa Zvekić, Elvedin Đidić Mure)

Naslovna fotografija – Balkan Sevdah Shuttle Band (s lijevo na desno: Jurica Pađen, Tomislav Šojat, Nikola Žigon, Kamenko Pajic i Branimir Štulić, Subotica marta 1990.)