Muzika kao ljepilo – Michela Magaš zvijezda sarajevske Branding konferencije

Metropol Nedosanjani svijet Samo urbano

Michela Magaš, za koju kažu da je vjerovatno najpoznatija Hrvatica za koju niste čuli i koja je raznim inovacijama povezanim s muzikom nevjerovatno utjecala na naše živote i učinila ih lagodnijima, bila je današnji hit sarajevske Branding konferencije.

Ovogodišnja 9. Branding konferencija, pod sloganom “Hack the influence”, okuplja svjetske stručnjake da, svaki iz svog ekspertnog iskustva, govore o kompleksnom “influence” pojmu, koji odlikuje brendove sa stavom.

Najavljena kao jedna od senzacija, Michela Magaš je u svom današnjem nastupu svojim temama to i potvrdila, objašnjavajući zašto brendovi trebaju da inkorporiraju i zvuk u poslovanje svoje kampanje, naglašavajući da muzika potiče inovaciju, a dio njenog izlaganja donosimo u audio zapisu.

 

Michela Magaš je jedina žena, porijeklom iz Hrvatske, koja je ikada primljena na Royal College of Art, a svoju akademsku karijeru krunisala je doktoratom na Goldsmithu, pri Univerzitetu za muziku i tehnologiju u Londonu.

Još u vrijeme studija u Londonu razvijala je novi koncept za dizajn novina pa je odmah po završetku dobila ponudu za rad u Financial Timesu. Sudjelovala je u redizajnu svih dijelova print izdanja, uvela novi layout, nove fontove, lansirala nekoliko novih dijelova publikacije, a na kraju postala čak i art editor.

Njezin svjetski uzlet počinje nakon što je 2000. godine s kolegom s fakulteta, Peterom Russellom Clarkeom, osnovala kompaniju Stromatolite, čiji je jedan od prvih klijenata bio Nike, za koji su radili na projektu Future product concepts.

Tri godine kasnije počinju prvi kontakti s Appleom, a 2006. godine umalo završila je završila u ovoj slavnoj kompaniji, u trenutku kad je pripremala izlazak prvog iPhonea.

– Ipak nisam otišla jer su me zvali sa Sveučilišta u Londonu da se uključim u projekt istraživanja glazbene tehnologije. Tako je nastao projekt Sonaris – kaže Michela Magaš.

Sonaris je dinamički program pronalaženja muzike uz pomoć slušanja namijenjen pretraživanju velikih muzičkih kolekcija, što je privuklo pozornost divova poput BBC Clicka, Disneyja i Pixara.

Branding konferencija, Michela Magaš

Pored svega, Michela je osnivačica Music Tech Festa, putujućeg festivala koji okuplja muzičke izdavače, inovatore i naučne istraživače. Zatim, sudjelovala je u osnivanju laboratorije inovativnog dizajna Stromatolite, kompanije koja radi na unapređenju koncepata poput iTunesa i sl.

Michelina platforma okuplja oko 5000 glazbenika, znanstvenika i inženjera – u jednakoj mjeri muškaraca i žena – koji onda kreiraju instrumente za ljude bez ruku ili nogu ili im pomažu da uz pomoć misli upravljaju dijelovima pozornice. Za latvijsku glazbenicu Victoriju Modestu koja nema lijevu potkoljenicu osmislili su, među ostalim, protezu kojom može upravljati svojom okolinom, a mislima mijenja boju svoje haljine.

Zbog toga Modestu nazivaju prvom bioničkom glazbenom zvijezdom, koja se proslavila nastupom uz Coldplay na zatvaranju Paraolimpijskih igara u Londonu prije pet godina.

U jednoj rečenici Magaš zapravo slijedi očev san: pomaže ljudima letjeti. A sve uz pomoć muzike, koja je nit što povezuje sve njene inovacije.

Fotografije: Selver Ućanbarlić

Branding konferencija, Michela Magaš