Petnaest godina od kako nije više s nama Bodo Kovačević

Muzika BiH Show Time

U Sarajevu je 22. 3. 2004. u svojoj 58. godini preminuo gitarista i kompozitor Indexa, Slobodan Bodo Kovačević. Instrumentalista koji je gitaru svirao – bodovski! I ostavio nam niz klasika s kojima je postao vječan.

Još jednom je jedna medijska vijest učinila da dah stane, srce umukne. S dolaskom proljeća, otišao je Slobodan k svomu Pjevaču.

Čovjek koji je imao sreću otkriti muziku (ili je muzika otkrila njega?), pa, u ime drugačijih iskušenja, nikada ne započeti izvjesniju budućnost arhitekta, čovjek koji je imao sreću (ili nesreću?) što je donosi pregolema senzibilnost, čovjek koji je svoju bol izražavao jecajem, a radost bodovskim treperenjem gitare, gitarista koji će zauvijek izazivati divljenje, velikan koji nije tražio priznanja, nego ih je stvarao.

Poslije Davorinove smrti, 2001. godine, ugasila se i druga polovica jedne osobenosti Indexa: ona smirena nasuprot neobuzdanoj, ona sjetna nasuprot razdraganoj, vizionarska nasuprot onoj što je slavila svaki trenutak sadašnjice. I obje jednako emotivne.

Bodo je karijeru počeo s grupom Lutalice, koju je osnovao 1962. i Indexima se priključio, zajedno s Fadilom Redžićem, 1965. godine, te u grupi ostao do njenog kraja 2001. Komponirao je neke od najvećih pjesama domaće rock muzike – “Pružam ruke“, “Plima“, “Negdje na kraju u zatišju“, “Povratak Jacka Trbosjeka“, “Balada“, “Svijet u kome živim“, koje su se do 1972. pojavljivale kao radijski snimci ili singlovi.

1969 - note - PLIMA

Kada se, od sredine 1970-ih, činilo da su velike ambicije sarajevskih rokera istrošene, da ništa više ozbiljno neće raditi, pojava progresivnog i snažnog autorskog djela, albuma “Modra rijeka“, odjeknula je poput bombe. Na stihove slavnog bosanskohercegovačkog pjesnika Maka Dizdara, iz njegovih poetskih zbirki “Kameni spavač” i “Modra rijeka”, što je samo po sebi bilo izuzetno hrabro i vrlo lako je moglo skliznuti u katastrofalni blam, muziku su napisali Slobodan Kovačević i Fadil Redžić.

Zapravo, “Modra rijeka” je projekt Slobodana Kovačevića, čiju ideju je godinama nosio u sebi kao naročit izazov. On, izrazito obrazovan čovjek, koji je odlično poznavao grčku mitologiju, učinio je sasvim logičan korak u vlastitom muzičkom istraživanju i želji da uradi ozbiljno konceptualno djelo.

Nimalo jednostavno nije uklopiti metriku pjesničkih stihova iz drukčijeg vremena, ambijenta i izričaja, kakav je Makov, u moderne rock aranžmane. Ali, pokazalo se, ne i za Bodu i Indexe – oni su sa ovom svojom poetsko-muzičkom avanturom sami sebi stavili krunu na glavu.

Bodo i Davor

Na krilima tog velikog albuma iz 1978. godine, 1980. se pojavila vijest da Slobodan Bodo Kovačević priprema prvu BH rock operu uz objavu radnog naslova – Valter. Nažalost, ideja nije otišla dalje od nekoliko Bodinih pomalo misterioznih razgovora s mogućim autorima libreta. Čija imena nikada nije otkrio.

Baveći se u narednom desetljeću više jazz muzikom i sviranjem u orkestru Televizije nego stvaranjem novih pjesama za Indexe, ni pretpostaviti se ne može u kojem smjeru bi otišla ta priča da rat u Bosni i Hercegovini, blokada njegovog rodnog Sarajeva nisu probudili neke nove emocije i 1999. nastaje novi album ”Kameni cvjetovi”. I, opet – gdje li bi to završilo, da grki usud nije uzeo stvar u svoje ruke?

No, nikada neće moći promijeniti ono što nam je Bodo, zajedno sa cijelim Indexima ostavio: veličanstvene trenutke uz koje slavimo njegove melodije i jedinstveni zvuk gitare.

(Napomena: mostarski pjesnik Mišo Marić autor je lucidne tvrdnje da je Bodo gitaru svirao bodovski)

1 razmišljanje na “Petnaest godina od kako nije više s nama Bodo Kovačević

  1. Bili su godinama ispred svog vremena. Rasli smo uz pjesme Indexa u jednom boljem drustvu, u jednoj humanijoj zemlji. R.I.P. Pjevac, Bodo, Djordje.

Komentari su zatvoreni.