Impala: poziv AMUSU, ZAMPU, SOKOJU i drugima da pomognu lokalnoj ugroženoj sceni

Muzika - regija Muzika BiH Show Time

Impala, asocijacija nezavisnih muzičkih izdavača, objavila je paket od 10 preporučenih mjera, tražeći hitnu akciju na EU i nacionalnim nivoima sektora kulture i kreativnih industrija, kako bi se ublažile posljedice za muzički sektor, jedan je od prvih koji se našao na udaru zbog virusne pandemije.

Cilj je očuvati izvor egzistencije umjetnicima, izvođačima, autorima, samozaposlenim pojedincima, kao i omogućiti nezavisnim kompanijama da ostanu u poslu, te da nastave investirati.

Iz paketa predloženih mjera izdvojili smo one koje su fokusirane na veću promociju i pomoć za lokalne muzičke scene:

Jasna pravila – sve države bi trebale donijeti jasne odluke oko svih događaja koji su odgođeni i lockdowna. To će pomoći sektoru da traži novac od osiguranja gdje je moguće i da pristupi kompenzacijskim  fondovima.

Planovi naknade za pojedine sektore – nacionalni financijski paket potpora mora odmah biti pokrenut za teško pogođene sektore kao što je muzička industrija, a uz to PDV se treba ukinuti  na sva kulturna dobra i usluge.

Mobilizacija kolektivnih društva  – sva kolektivna društva (odnosi se na AMUS, ZAMP, SOKOJ i sl.) trebala bi osnovati krizni fond i za manje članove (producente i izvođače, jednako kao i za publishere i autore), omogućiti pristup avansima, svim članovima jednako kao i mogućnost zajmova bez ikakvih kamata.

Akcije digitalnih servisa – servisi i platforme trebaju uvesti krizni fond za male kompanije, brže procesuirati plaćanje prema vlasnicima prava, ustupiti nešto veći postotak od dogovorenog vlasnicima prava, omogućiti plaćanje avansa svim vlasnicima prava kojima su trenutno potrebni,  podržavati lokalnu scenu i izvođače sa lokalnim playlistama i lokalnim kampanjama na društvenim mrežama.

Potpora nacionalnih medija  – radio stanice i drugi mediji, trebaju pojačano promovirati lokalnu muziku i izvođače i autore i staviti veći naglasak na nezavisne izvođače, te promovirati nova lokalna izdanja jednako kao i lokalne kampanje na društvenim mrežama.