Don’t Stop Me Now – kako je Queen došao do trenutka da ‘iskače iz svake paštete’

Brbljaonica Show Time

Kako se dogodio fenomen da iz naslijeđa Queena i njihovih brojnih rock klasika, pjesma ”Don’t Stop Me Now” 1979. dogura tek do 89. pozicije na listama, da bi okruglo 40 godina kasnije bila veliki favorit u radijskim programima diljem svijeta?

Queen mjesecima zaokuplja ogromnu pažnju svjetskih medija, a način na koji se to događa mogao bi postati jedan od najboljih marketing i public-relation rezultata u rocku.

Bend koji je, nakon što je 1991. preminuo njihov frontmen Freddie Mercury, postupno počeo kliziti na margine, odjednom je sada magnetski privlačan i mediji se utrkuju u otkrivanju atraktivnih detalja iz svih razdoblja karijere.

Tako američki Billboard piše: Ako ste se uključili u prijenos Oscara krajem prošlog mjeseca, možda ste uočili reklamu koja promovira novu sezonu American Idola. Bio je to 90-sekundni muzički spot sa desetak takmičara, a sve ih je povezivala omiljena pjesma koja je odnedavno medijski sveprisutna.

Ne, to nije bio ”Shallow” ili ”Thank U, Next” – to je bila Queenova “Don’t Stop Me Now”, pjesma koja se u zadnjih šest mjeseci pojavljivala u brojnim reklamama najvećih svjetskih brendova.

Ova pojačana pažnja za pjesmu, koja je originalno objavljena 1978. na albumu ”Jazz”, sasvim je razumljiva zbog enormnog uspjeha filma ”Bohemian Rhapsody”, koji je postao najkomercijalnija filmska muzička biografija svih vremena, a u kojem je originalni video Queena sa izvedbom “Don’t Stop Me Now” korišten kao neka vrsta bisa u odjavnoj špici.

Evo primjera kolika je nedosljednost u vezi ove stare pjesme: Kada je Queen’s Jazz Tour obilazio arene SAD-a, “Don’t Stop Me Now” nikada nije izvedena. U stvari, Freddie Mercury – jedini autor pjesme – nikada ovaj broj nije izveo na američkom tlu.

Ipak, četiri decenije kasnije, “Don’t Stop Me Now” postaje jedna od najpopularnijih pjesama u cijeloj karijeri. U nedelju, 3. marta, ona je ostvarila 500 miliona reporodukcija na Spotify servisu – skoro duplo više od bilo kojeg broja Rolling Stonesa, U2 ili Led Zeppelina. Tako ona sada drži rekord za najviše preslušavanja u odnosu na svaku melodiju objavljenu u 20. stoljeću.

Šta se desilo? Kako se “Don’t Stop Me Now” preobrazio iz ružnog pačeta u široko cijenjenu temu, univerzalno uzdignutu do evergreena, do broja koji je postao neizostavan dio Queenovog “Plus Adam Lambert” poglavlja (pjesma je izvedena na svakoj turneji posljednjih pet godina i jedan je od najsnažnijih trenutaka seta).

Njen novi život počinje u ovom mileniju, pojavljivanjem u novim kontekstima. Možda je najpoznatiji slučaj sa horor-komedijom ”Shaun Of The Dead” (2004.), jednim od kultnih klasika među milenijskim ljubiteljima komedije i horora, koji pjesmu, što odjekuje u jednoj sceni, donosi čitavoj novoj generaciji slušalaca.

Potom kalifornijski punk-rockeri The Vandals snimaju dobro prihvaćenu verziju za album ”Hollywood Potato Chip” i vidljivost pesme počinje rasti.

U britanskoj TV emisiji Top Gear, publika je 2005. “Don’t Stop Me Now” proglasila za ”najveću  pjesmu za vožnju svih vremen”, a godinu kasnije pop-rock grupa McFly je na vrhu britanske liste singlova sa obradom pjesme.

Novo oživljavanje događa se 2013. u Glee serijalu i opet je nova publika, ona koja koristi pametne telefone i ima stalni pristup gotovo svakoj postojećoj pjesmi, postala novi dio univerzalnog ponašanje muzičkih konzumenata. Ono se osjeti čak i na karaoke tržištu – “Don’t Stop Me Now” je trenutno deveta najpoželjnija pjesma na popularnoj karaoke aplikaciji Healsonic.

I, uz trenutnu pomamu za pjesmom u reklamnim spotovima svjetskih brendova, događa se konačni touché – “Bohemian Rhapsody”, biopic o životu Freddeja Mercuryja i grupe Queen postao je jedan od najvećih filmskih hitova prošle godine i najkomercijalnija rock biografija svih vremena.

No, s druge strane, puno se kopalja lomilo i još lomi oko njegove istinitosti i (ne)kvalitete.

Jedan You Tube bloger, koji se specijalizirao za komparaciju filmskih scena, uradio je sjajnu montažu dijelova filma i Live Aid nastupa, pokazujući kako je Rami Malek interpretirao Mercuryja, a kako je bilo u bilo u stvarnom životu.

No, industriju to ne zaustavlja.

Osim nedavno najavljene mogućnosti mnastavka filma “Bohemian Rhapsody”, friška vijest je da su članovi benda Queen, gitarista Brian May i bubnjar Roger Taylor, najavili cjelovečernji dokumentarac pod nazivom ”The Show Must Go On – The Queen + Adam Lambert Story.

Dokumentarac, koji potpisuju reditelj Jim Beach i scenarista Simon Lupton, premijerno će biti prikazan u Americi, na ABC mreži, 29. aprila, kao uvod u potpuno rasprodanu sjeverno-američku turneju Queen + Adam Lambert – Rhapsody tour.

Budući da dokumentarac prati i razdoblje poslije Freddieve smrti, dio fokusa je posebno na novom pjevaču Lambertu i njegovoj poziciji  na mjestu koje je nekada pripadalo jednom od najvećih muzičkih frontmena svijeta, o kojem govori čak i glumac Remi Malek.

Queen 1978-Billboard