ShareLoveEXIT

#ShareLove: kako je spontani i hrabri čin mladog Zadranina pokrenuo regionalnu kampanju ljubavi

Glas.ba RTV Samo urbano

Danas je pokrenuta velika regionalna društvena kampanja #ShareLove čiji nosioci dolaze iz Zadra, Novog Sada i Sarajeva, a očekuje se da će joj se ubrzo pridružiti i druge organizacije i pojedinici iz svih krajeva Balkana.

Vijest da je mladi Zadranin Jure Zubčić 8. 12. 2018. odlučio da neće trpjeti govor mržnje u svome gradu, te odlučio po tom pitanju nešto i poduzeti, nepuna tri mjeseca poslije dobiva veliki i najbolji mogući epilog.

“Ne trpim govor mržnje i zato sam sinoć ispravio grafit. Puno je lipše gledati poruke ljubavi, nego poruke mržnje ili kako bi to Zadrani rekli – mosa bavlju”, napisao je tada Jure Zubčić u objavi na svom Facebook profilu, na kojem je objavio i fotke svog djela. A učinio je jednostavnu stvar – kada je na zidu zgrade ugledao grafit “Ubi Srbina”, jednostavnom intervencijom, dodavši slovo “Lj”, pretvorio je govor mržnje u govor ljubavi.

Njegov čin je pokrenuo cijeli region i brojni ljudi su javno pozdravili ovakav potez na svojim društvenim mrežama i u medijima.

Jure Zubčić
Jure Zubčić

Motivirani ovim, i sličnim pothvatima istaknutih ličnosti, sa željom da se ovakvi plemeniti potezi prošire i vide širom regiona, EXIT fondacija iz Novog Sada, u saradnji sa Munja Inkubatorom Društvenih Inovacija iz Sarajeva, najposjećenijom info platformom za osnaživanje mladih hocu.ba i Festivalom 84, pokrenula je regionalnu kampanju #ShareLove, koju je odmah podržala Ambasada SAD u Bosni i Hercegovini.

Akcija je danas lansirana na društvenim mrežama svih događaja iz Exitove festivalske porodice u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Srbiji, gdje su ljudi pozvani da na svojim društvenim mrežama podijele pozitivne poruke ili primjere kao što je ovaj nedavni iz Zadra.

Autori najboljih i najautentičnijih objava na Instagramu i Fejsbuku koji pozivaju na toleranciju, ljubav i poštovanje među ljudima u regionu, a sadrže i obavezne heštegove #sharelove i #tihabalkanskavecina, dobivaju ulaznice za EXIT, Sea Dance i Sea Star festivale.

Akcija traje do 1. juna, a prikupljene poruke biće upućene direktno sa bina na Exitu i drugim festivalima širom regiona.

Ova inicijativa dio je platforme “Tiha balkanska većina”, koju je EXIT u aprilu 2016. godine formirao kao odgovor na rastuće tenzije među državama u regionu. Nastala prvo kao neformalna grupa umjetnika i istaknutih javnih ličnosti, koji su uputili otvoren poziv javnosti da se suprotstavi ektremnoj nacionalističkoj retorici, ona je danas jedan širi front i regionalni pokret za saradnju među ljudima koji su većina uprkos fabriciranim sukobima koji kreiraju pojedine nacionalističke struje.

EXIT je jedini veliki svjetski festival koji je nastao iz društvenog aktivizma, i kao takav nastoji da kroz sve svoje aktivnosti ukaže na važnost zajedništva, jedinstva i kreiranja boljeg društva, koje se suprotstavlja govoru mržnje.

ShareLove