band-shadows

Prva dodjela Music Awardsa u Beogradu – hibridni spektakl sa okusom kiča

Brbljaonica Show Time

U utorak je u Beogradu upriličen prvi Music Awards Ceremony, najavljen kao neviđeni spektakl, sa desetinama najvećih zvijezda iz regiona, programom na šest pozornica i senzacionalnom audio, video & light produkcijom. Ali…

Da, stigla su u beogradsku Štark Arenu brojna zvučna imena, ni najava spektakla u tehničkom smislu nije daleko od istine, a četverosatni program jeste urađen po pravilima show biza kako se on danas vidi. Čak i uz taj detalj da je sve bilo podređeno televizijskoj, a ne dvoranskoj publici, jer biznis uvažava brojke i desetak hiljada glava je sitnica prema masi koja se očekuje pred malim ekranima.

Uz takav pristup, MAC je, u stvari, bio uzorni primjerak muzike kao posla i ničeg više. To, u najkraćem, znači da je forma važnija od sadržaja, odnosno da se on kreira po masovnom ukusu kao najvažnijem, bolje rečeno jedinom kriteriju. Koji je puno ranije nametnut uz cilj ‘kako što više zaraditi’.

Za ozbiljnu muzičku nagradu minimum je 50-ak kategorija, od pjesme, albuma i spota do produkcije, aranžmana i svih vrsta izvedbi, a ako još baratate sa nekoliko različitih žanrova, brojka raste.

No, za biznis može biti dovoljno dvadesetak, dovoljno je samo da odaberete ‘ono što narod voli’. U slučaju MAC-a to je bio nevjerovatni sataraš rocka, popa, klasike i folka, sve upakirano u šljokice i bombastičnost.

Tako je ispalo sasvim normalnim da, recimo, specijalnu nagradu za prisustvo na sceni duže od 30 godina dobije Željko Samardžić, a priznanje za afirmaciju muzike u regionu ode u ruke predstavnika Exit festivala. Ili da za najbolje rock numere budu nagrađeni Bajaga i Instruktori, te Parni valjak, a za najbolji koncert godine – Aca Lukas. Ili da su najbolji moderni (!) dance aktovi Rasta i Magla bend, dok su najbolji pop bendovi u regionu za prošlu godinu folkeri Tropiko bend i Leksington bend.

Pa se to, ipak, malo oboji alibijima ozbiljnosti (uz već spomenute Bajagu, Valjka i Exit), te se nagrada za izvrsnost uruči violončelisti Stjepanu Hauseru, članu 2Cellosa, a nagrade za najbolje izvođače pripadnu Toniju Cetinskom u muškoj i Mariji Šerifović u ženskoj konkurenciji.

No, onu stvarnu simboliku zaokružuje nagrada za najbolji muzički video, koju su dobile Emina Jahović i Milica Todorović za spot – “Limunada”!!

Simptomatično je da ”mac-ovske’ ceremonije, grandovi i oskari popularnosti prevagu imaju u istočnijim krajevima Bivše, gdje još ni u tragovima nema institucionalne nagrade poput Porina i konceptualno rokerske Rock&Off, koja upravo večeras ima premijeru u Zagrebu. Ali, prava lova je zna se gdje.

P.S.

Naša redakcija je imala izvještača na Music Awards Ceremony večeri i napisao je, po novinarskim standardima, korektan izvještaj. Mogli bismo reći da je ispunio formu, ali na sadržaj nije mogao utjecati, a taj sadržaj je ‘vrijedan’ samo jedne večeri televizijskog prijenosa.

Toni Cetinski

1 razmišljanje na “Prva dodjela Music Awardsa u Beogradu – hibridni spektakl sa okusom kiča

Komentari su zatvoreni.