Domaća prezentacija muzike na internetu: web se povlači pred društvenim mrežama

21. vijek Internet

Studiozne analize internetskih stranica koje imaju domaći muzičari rijetke su, pa je interesantan rad Radomira Bavrlića, studenta koji je na Visokoj školi ”Primus” u Gradiškoj diplomirao na temu ”Web stranice za promociju muzičkog sadržaja”.

Motiv da studij informacijske tehnologije završi baš ovom temom bio je prirodan – Bavrlić svira klavijature i bas gitaru, te pjeva, piše tekstove i komponira pjesme koje objavljuje na svom You Tube kanalu.

U diplomskom radu analizirao je web stranice šest grupa, The Beatlesa i The Strokesa, te domaćih izvođača, Gibonnija, Van Gogha, Crvene jabuke i Hladnog piva.

Prenosimo samo osnovne zaključke diplomskog rada Radomira Bavrlića.

Analizom web stranica bendova, uzimajući u obzir subjektivnost procjene, dolazi se do zaključka da vizualni identitet benda nije uvijek dosljedan muzičkom identitetu, odnosno nameće se pitanje važnosti vizualnog identiteta benda.

Primjeri koji to potvrđuju su web stranice benda Crvena jabuka i Gibonnija, koje “lošim” dizajnom, na neki način, degradiraju muzički identitet. Iste ostavljaju dojam kao da nisu rađene od strane profesionalca što bi, uzimajući u obzir popularnost navedenih, bilo za očekivati.

Sa druge strane, web stranica benda Hladno pivo odličan je primjer kreativnosti, dosljednosti i stvaranja ideje umotane u jednu zabavnu priču, te kao takva prezentira muzički identitet na najbolji mogući način.

Za informacije o novoj muzici, muzičkim događanjima i razmjenu muzike korisnici tih sadržaja se, međutim, uglavnom odlučuju za društvene mreže.

Zbog njihovog sve intenzivnijeg razvoja, neki od izvođača su ugasili web stranice i okrenuli se isklčjučivo ka društvenim mrežama, poput Crvene jabuke (napomena redakcije).

Činjenica je da većina korisnika pristupa društvenim mrežama u svrhu povezivanja sa prijateljima, članovima porodice ili kolegama, a najčešće radnje koje obavljaju su ažuriranje statusa, gledanje i komentiranje slika, slanje poruka prijateljima i slično. Postoji i ona grupa korisnika koji pristupaju društvenim mrežama da bi pratili poruke ili informacije određenih kompanija, muzičara ili nekih drugih organizacija.

Istražujući i analizirajući profile bendova na društvenim mrežama (konkretno Facebooku), može se izvesti nekoliko zaključaka.

Jedan od njih je da je prednost društvenih mreža kao promotivne platforme češće objavljivanje informacija, pa se ažuriranje profila češće provodi u odnosu na ažuriranje web stranice.

Naprimjer, web stranica Hladnog piva, koja se ujedno smatra i jednom od najboljih web stranica domaćih bendova, ne ažurira se redovno, dok se na na njihovom Facebook profilu svakodnevno pojavljuju nove vijesti, fotografije, video…

Obožavatelji koji se prvi put nađu na profilu benda klikom na ”sviđa mi se” postaju dio liste primaoca obavijesti, odnosno postaje im vidljiva svaka nova informacija. Prednost Facebooka ogleda se i u jednostavnosti komunikacije u smislu brže i masovnije razmjene podataka i informacija u uporedbi sa kontaktiranjem putem e-pošte, što je najčešća varijanta većine kontakt formi kod web stranica. Omogućava se brža i masovnija razmjena fotografija, glazbe, informacija o novim koncertima. Jednostavnost Facebooka i drugih društvenih mreža doveli su do toga da korisnik ne treba nikakvo napredno znanje da bi se mogao njima služiti u svrhu oglašavanja. Dovoljno je nekoliko poteza da snimljeni materijal prenese bez potrebe znanja pojmova vezanih uz foto, video i ostale tehnologije, što nije slučaj i sa web stranicama.

Usporedbom i analizom društvenih mreža i web stranica može se zaključiti da se društvene mreže smatraju pogodnijim za međusobno neformalno komuniciranje među korisnicima, ali i za korištenje u komercijalne svrhe (promociju muzike).

Zaključak: Kvalitetna web stranica ne može ”lošu” muziku učiniti dobrom, ali može bitno pomoći u realizaciji punog potencijala odabirom estetskih obilježja. Internet kao komunikacijski kanal pruža široku lepezu mogućnosti promocije muzike, što dokazuje veliki broj kvalitetnih web stranica kao i društvenih mreža.