Milenials

Jeste li pripadnik nove, genijalne vrste Zemljana?

Metropol Samo urbano

Pametni, ali i dalje spremni za edukaciju. Opušteni u uživanju svih blagodeti, ali uvijek spremni na akciju i bez straha od bilo kakvog posla. Takvi će biti i polaznici i voditelji sarajevske branding konferencije Brand New Jungle.

 

Millennials, ili po naški, Milenijalci (također poznati kao Generacija Y) demografska grupa su koja slijedi Generaciju X. Nema preciznih datuma kada počinje ili završava era ove grupa Zemljana. Istraživači obično koriste rane 1980-e kao početne godine, a sredina 1990-ih do ranih 2000-ih kao završetak rođenja ove generacije. Milenijalci su uglavnom djeca baby boomersa i starijih pripadnika X generacije, a njihova obilježja se razlikuju ovisno o društvenim i ekonomskim uslovima.

Međutim, ovu generaciju upćenito obilježava povećana upotreba i poznavanje komunikacijskih, medijskih i digitalnih tehnologija. U većini dijelova svijeta njihov odgoj bio je obilježen povećanjem liberalnog pristupa politici i ekonomiji, a period Velike recesije imao je velik uticaj na ovu generaciju jer je prouzročio historijski visok nivo nezaposlenosti među mladim ljudima i doveo do špekulacije o mogućoj dugoročnoj ekonomskoj i socijalnoj šteti nanesenoj upravo njima.

MILLENNIALS-facebook

Milenijalci su stigli na našu planetu upravo u vrijeme kad je showbiz pao pod uticaj interneta. Osim što su etnički i rasno više raznoliki negoli generacije starije od njih, oni su na putu da budu i najviše obrazovani. Osim toga, oni su, također, otvoreniji za promjenu daleko više od starijih generacija. Prema jednom istraživanju iz 2008., oni će se, najvjerovatnije, više od bilo koje druge generacije, identificirati kao liberali, a kao dodatak tome, četvrtina njih nije povezana s bilo kojom religijom.

Prema drugom istraživanju, Milenijalci čine 21% od ukupne kupovne snage, ali su i važniji od tog postotka, jer imaju veliki uticaj na starije generacije. Skoro 50% njih bi radije kupovali od kompanija koje uz kupovinu njihovog proizvoda vežu i podršku višim i plemenitijim ciljevima. Upravo zbog toga, kompanije koje se iskreno zalažu za mnogo više od svog slogana, one koje su ujedno i društveno korisne, od Milenijalaca imaju više pažnje i ljubavi za svoj brend.

Upravo zbog toga, sve više kompanija ulaže sve više novca i vremena u osmišljavanje novih, modernih marketing kampanja, kako bi dotakli srca, ali u konačnici i novčanike pripadnika ove generacije. Kao posljedica ovog nastojanja, marketing industrija također doživljava svoju revoluciju, pronalazeći nove načine, kreirajući inovativne pristupe pomoću kojih svojim klijentima (brendovima) pružaju bolji pristup pripadnicima Milenijalaca.

MILLENNIALS-freedom_fighters

Čak 56% njih kaže da su među prvima u isprobavanju nove tehnologije.

Oni su ujedno kreatori, ali i korisnici sadržaja, te uspješno vladaju većinom novih digitalnih alata. Da biste dobili njihovu pažnju, morate biti KUL, a to možete biti ako ste korisni. Zbog njih sve više kompanija postaje kul, ili se barem trude da to budu. Zbog njih marketing stručnjaci smišljaju nove ideje kako privući njihovu pažnju, pa se u tom procesu ‘rađaju’ i pravi pravcati gurui ove industrije. Jer ljudi-Milenijalci vole svoje vrijeme trošiti u korisne svrhe. Vole ljude koji njihovim životima daju vrijednost.

Nije ni čudo što veliko poštovanje i pažnju ove generacije uživaju ljudi kao što su Gary Vaynerchuk (vlasnik VaynerMedia), Kjell A. Nordström i Jonas Ridderstråle (autori knjige ‘Funky Business’), pisac i govornik Robin Sharma (‘The Monk Who Sold His Ferrari’), ili našem govornom području bliže ime Lenja Faraguna (kreatorica heart2money biznis programa u okviru njene MMA akademije u Sloveniji). Milenijalci prate ove influensere i marketing gurue na svim socijalnim mrežama, te na raznim događajima, kao što su brending konferencije, na kojima se uživo raspravlja i uči o temama bliskim ovoj generaciji Zemljana.

millennials

Upravo se i na našim prostorima može vidjeti njihov uticaj. Ne znamo u kojem postotku ih ima, ali činjenica da vlada veliki interes za događaje poput Play Media Day komunikacijske konferencije održane prošlog mjeseca u Banja Luci i Brand New Jungle, branding konferencije koja se održava 2. juna u Sarajevu, daje nam naslutiti da su Milenijalci u značajnom broju tu, oko nas.

Oni su pametni, ali i dalje ulažu u edukaciju. Oni su zadovoljni svojim životom, ali i dalje kreiraju nove načine da ga obogate. Oni zarađuju veliki novac, ali ga također ulažu u korisne stvari. Oni opušteno iskorištavaju sve blagodati naše planete, ali su uvijek spremni na akciju, nove zadatke i ne boje se bilo kakvog posla.

Mislite li da ste pripadnik ove genijalne vrste? Onda se počnite ponašati tako!

Ferida Abdagić

millennials