youtube generation

Glas.ba otkriva veliku prevaru: tajna milionskih You Tube pregleda

Brbljaonica Show Time Top teme

Kakva je stvarna pozadina pojave da neki domaći novi ‘hitovi’ i nove ‘zvijezde’ preko noći dobiju famoznih milion pregleda? A neki i desetine puta više! O tome pola muzičara šuti, a ona druga polovina i nema pojma šta se dešava.

Koliko god neko novo pjevačko ime ili sastav bili iznimno kvalitetni i perpektivni i imali pjesmu za koju ćemo se svi složiti da je hit, jednostavno je ”fizički” nemoguće da u jako kratkom vremenu taj spot pogleda više ljudi nego sve aktuelne spotove svih nesumnjivo značajnih muzičara zajedno. Čista logika kaže da tu nešto smrdi.

No, krenimo redom.

Na adresu našeg portala svakodnevno pristižu mailovi u kojima nam novi i stari bendovi i izvođači šalju svoje friške materijale, pjesme, slike i tekstove za objavljivanje. Posebno se radujemo novim imenima regionalne scene i u pravilu nastavljamo ih pratiti. Tako smo uočili jednu čudnovatu pojavu: većina spotova se nakon mjesec dana zadrže na par hiljada pregleda na You Tube, a odjednom se pojave neki, o kojima prije nije bilo ni traga ni glasa, koji lako skoče i još preskoče granicu vrtoglavih milion pregleda.

Dugoročno novinarsko iskustvo, te ozbiljni kriteriji kad je u pitanju muzički kvalitet, motivirali su nas da se upustimo u istraživačku misiju, koja je završila šokantnim otkrićem.

Danas vam, ekskluzivno, otkrivamo detalje najveće internet prevare koja se zavukla duboko u redove muzičke industrije i iz dana u dan joj nanosi nemjerljivu štetu. Otkrivamo šta se krije iza milionskih pregleda na You Tube videima, do juče nepoznatih, ‘zvijezda’!

Nakon opsežne istrage i mnogih razgovora s upućenima u tematiku, pronašli smo dva moguća načina za ‘sticanje slave preko noći’…

buy-youtube-views

Google ili Facebook plaćeni oglas (legalan i legitiman način)

To su one objave koje vam na FB zidu dolaze s oznakom ‘sponzored’, ili na You Tubeu kao ‘preporučeno’, odnosno kao reklamni dio nekog videa koji već gledate.

Sticanje velikog broja pregleda ovim putem potpuno je legitiman način. Vlasnik videa uredno plati određen iznos novca direktno You Tubeu ili Facebooku da bi se njegov video prikazao što više puta, na što više FB zidova, ili kao preporučeni sadržaj na što više već postojećih You Tube videa.

Međutim, ovaj način ima dva nedostatka.

Prvi je taj što niko ne garantira da će se ciljani gledatelj zadržati na videu duže od 30 sekundi, a drugi i mnogo važniji je cijena ove usluge. Da bi se ovim načinom reklamiranja dosegla famozna brojka od milion pregleda, potrebno je izdvojiti cca 20 do 50 hiljada dolara (na našim prostorima), zavisno od toga idete li preko You Tube ili Facebook servisa za reklamiranje. Za svaki novi milion samo povećavajte navedeni iznos.

Iako možemo povjerovati da neki svjetski izvođači imaju fond za ovakve akcije, ipak nam je bilo jako teško povjerovati da takav iznos za reklamu na društvenim mrežama izdvajaju lokalne ‘zvijezde’.

Što nas dovodi do sljedećeg načina…

viewer count manipulation

Dobra stara prevara

Posegnete li za ovom metodom u nastojanju da dođete do silno željenog miliona pregleda, odmah da raščistimo, opet će vam trebati koliki-toliki budžet.

Pa krenimo redom: na jednom servisu za desetak dolara možete dobiti par hiljada potpuno lažnih pregleda, lajkova i komentara. Zašto kažemo lažnih? Zato što je njihovo porijeklo nepoznato i na You Tube Analyticsu im se ne može ući u trag. Često You Tube (Google) i prepozna ovakve preglede pa ih vremenom sankcionira (famozna oznaka “viewer count manipulation”). Zbog toga, vlasnik videa ovakve preglede neće koristiti u svrhu namicanja sponzorskih sredstava, ali mu mogu biti korisni u dizanju rejtinga svom brendu kod neupućenog puka.

Međutim, kako se razvijao Google algoritam, u isto vrijeme su evoluirali i hakerski načini da se u tom algoritmu pronađu rupe. Tako su na internetu nastale čitave kompanije koje nude različite usluge, a sve za postizanje istog cilja: nevjerovatnih milion pregleda.

Te kompanije sada imaju načine da vam pribave čak i teritorijalno ciljane preglede, određene minutaže trajanja, ciljanu populaciju itd. Upravo ovakve preglede (lajkove, pretplatnike, komentare i ostalo) ‘s obrazom’ možete predočiti sponzorima, jer su uredno zabilježeni na You Tube Analyticsu.

Ovim potezom, postigli ste više, jer ste uložili manje para, a ubili dvije muhe jednim udarcem – dobili ste i respekt publike, ali i novce od sponzora, koji vjeruju Analyticsu (ali ne i logici). Cijena ovih usluga varira od kompanije do kompanije, no, uglavnom, za cca hiljadu dolara (čak i manje) može kupiti taj famozni i simbolični ”milion pregleda”.

Upravo zbog ovih podataka, skloniji smo vjerovati da naše lokalne You Tube ‘zvijezde’ preferiraju dobru staru prevaru, u odnosu na legitimne načine reklamiranja.

Kako smo došli do ovih zaključaka?

Pretpostavimo da je stvarno najgledaniji video svih vremena na našim prostorima ”Kuća poso .m2t”, kultnog izvođača Ekrema Jevrića Gospode. Razlog za ovu pretpostavku je jasan: ni jedan video, jednostavno, ne može biti popularniji od ovog. Svi su ga gledali, dijelili na svojim zidovima, vladala je  histerija, a gdje god se u regiji pojavio gospodin Jevrić, dočekivale su ga stotine fanova i poklonika. Takva euforija nije zabilježena od vremena druga Tita, pa do dolaska Esmeralde u Sarajevo.

Uvjereni smo da takvu euforiju ne bi izazvali mnogi izvođači koji se danas mogu pohvaliti milionskim pregledima svojih videa. Zapamtite samo jedan podatak vezan za ovaj video: objavljen je prije tačno 7 godina, a do danas je zabilježio nešto više od 14 miliona pregleda.

Kako je, dakle, moguće da desetine, pa čak stotine, današnjih izvođača za nevjerovatno kratak period dobiju milione i desetine miliona pregleda na You Tubeu?. Odgovor smo već ponudili: dobra stara prevara.

Analizirali smo najveći svjetski hit, kako bismo provjerili svoju tezu.

Gangnam Style” dogurao je do 2,75 milijardi pregleda. Zanimljivo, drugi video koreanske zvijezde PSY-a (Napal Baji), koji je znatno bolji i kvalitetniji od pomenutog, uspio je skupiti ‘tek’ 40-ak miliona, dakle, ni manje ni više, skoro 100 puta manje. Šta je razlog da je PSY preko noći izgubio milijarde fanova? Mi zaključujemo da je koreanski ‘gentleman’ odlučio videom ‘Napal Baji’ testirati svoju stvarnu popularnost, jer i sam vrlo dobro zna da je one milijarde pregleda dobio dobrom starom prevarom.

Evo još jedne analize, zasnovane isključivo na matematici.

Ako ćemo, ipak, prihvatiti kao realno stanje da ostali izvođači iz svjetskog ”kluba 20” (sa više od milijardu pregleda) zaista mogu dostići brojke između te jedne i maksimalnih 1,4 milijarde – to znači da je njihove spotove u prosjeku vidio svaki peti ili šesti čovjek, što je otprilike 20% planetarne populacije.

Ekvivalent za naše govorno područje, uz čak malo napuhani broj stanovnika, kaže da isti procenat gledanosti donosi maksimalnih 4 miliona pregleda, pa je u tom slučaju neka domaća zvijezda čak izjednačena sa Taylor Swift, Ronsonom & Marsom, Justinom Bieberom…

Čime onda objasniti da spot nekog MC-ja sa nekom 27-godišnjom turbo folk pjevačicom, koja ima ogromni opus od samo jednog albuma, skupi 96 (slovima: devedesetšest!!!) miliona pregleda? A u taj nevjerovatni pohod krenula je sa prethodnim spotom i njegovih 59 miliona gledanja – što joj i jeste donijelo status ‘zvijezde nad zvijezdama’. Taj novi rat u turbo-folku počeo je otprilike prije dvije godine i njegovi glavni protagonisti redom, k’o od šale, postižu između 30 i 55 miliona pregleda, čak i za spotove objavljene prije samo pola godine!

Zahvaljujući primjeru PSY-a, u vezi prvog nerealnog i drugog megahita, dolazimo do proste matematike: preglede koje vidiš na Youtube-u podijeli sa cca 100 i doći ćeš do približnog broja stvarnih pregleda koje je taj video imao. To  u prevodu znači da naše zvijezde i zvjezdice, brat bratu, mogu skupiti desetak do pedesetak, a u iznimnim slučajevima i sto hiljada pregleda. Ovome u prilog ide i podatak da neki kultni regionalni bendovi i izvođači (koji očito ne kupuju preglede) na svojim najvećim hitovima u višegodišnjem prikazivanju imaju 100-200 hiljada pregleda.

Rijetki su primjeri vrlo velikog broja pregleda iz te kategorije, kao što je spot iznimne (emotivne) pjesme ”Počasna salva” Zabranjenog pušenja, koja u nešto više od tri godine, ipak, još nije dosegla taj famozni ‘milion’.

Sve što smo iznijeli bilo bi možda čak i bezazleno, da nije u pitanju sistematična i koordinirana teška prevara, koja svojim prljavim metodama šteti svima:

  • sponzorima koji izdvajaju ozbiljan novac, misleći da će njihov proizvod doći do milionskog auditorijuma , a u stvarnosti njihov brend vidi tek nekoliko hiljada ljudi
  • poštenim muzičarima i izvođačima (ponajviše pripadnicima ‘stare garde’), koji zbog svoje neupućenosti u najnovije tehnološke trendove (i prevare) često nasjednu na ponudu da ‘uz snimanje spota, produkcijska kuća garantuje i minimalno milion pregleda na You Tube, za samo nekoliko desetina hiljada maraka’
  • prosječnim posmatračima (publici) koji će preispitivati i pogaziti (ili ne?) svoje estetske kriterije, te povjerovati da je neka pjesma hit i da tog izvođača vrijedi poštovati zato što ima milion i više pregleda, a ne zato što je pjesma zaista dobra
  • i konačno cijeloj muzičkoj industriji (uključujući i medije), koja je već dovoljno na klimavim nogama, jer svoje najzaslužnije izvođače i umjetnike ne može ih zaštititi od poplave lažnih zvijezda i beskrupuloznih varalica

Portal Glas.ba uvijek će nastojati da kvalitet stavi na prvo mjesto i pruži priliku onima koji su priliku zaslužili.

Najviše od svega želimo uputiti ohrabrujuću poruku umjetnicima koji su poklekli pred tuđim lažnim pregledima i odustali od promocije svojih muzičkih kreacija. Nemojte odustati, jer jedan stvarni pregled vama može značiti mnogo više od miliona lažnih.

Na kraju, vama kao publici ostaju dvije mogućnosti: ili da vjerujete našoj analizi, ili da vjerujete da su mnoge balkanske ‘zvijezde’ popularnije od Beatlesa, Rolling Stonesa, Dire Straitsa, Pink Floyda… i da nove planetarne zvijezde ni ne nabrajamo.

Ovaj tekst posvećujemo istinskoj zvijezdi ex-Yu regije, Kanade i Amerike, gospodinu Ekremu Jevriću. Neka počiva u miru.

5 razmišljanja na “Glas.ba otkriva veliku prevaru: tajna milionskih You Tube pregleda

  1. Koje sranje od clanka… hocete reci da je Gangam style kao najgledaniji video svih vremena laziran, a youtube se pravi blesav na to ?
    Pa vi niste normalni…
    Isto tako porediti grupe koje su postojale kada youtube nije, i nesto sto se danas objavi i share na svakom koraku je smijesno… odite na nastup nekog od tih koje vi zastupate i nekoga od folkera pa ce vam biti jasno zasto imaju 100puta vise pregleda od nekih usranih bendića…

    Hipsteri !

  2. Pa opste je poznato, da je nize inteligencije uvijek bilo vise na svijetu, pa i na nasim prostorima…

    Oni cesto nemogu dosegnuti mentalnom nivou i temama o kojima govore manje slusani bendovi.

    Tako da se automatski vise vezu za izvodjace lakih nota i tekstova, koji u njima bude najnize emocije i strasti.

    Otuda ona stara: “popio sam cijelu platu, za jednu noc”… Dakle pjevaljka mu izvukla sve iz dzepa, pa mu djeca mjesec dana gladna, i onda opet sve ispocetka…

    Na kraju krajeva, sve i da su pregledi pravi, sto je kao u prilogu navedeno “fizicki nemoguce”, svaka cast tim folkerima sto uspjevaju, pa makar i na prevaru, manipulirati masom i uzimati im novce… “pravi su biznismeni”…

    Mi cemo se ipak baviti umjtnoscu, koja se ni u kom slucaju ne mjeri pregledima niti zaradom…

    Veseli i zdravi bili…

    Analiza umA

  3. “Pretpostavimo da je stvarno najgledaniji video svih vremena na našim prostorima ”Kuća poso .m2t”, kultnog izvođača Ekrema Jevrića Gospode. Razlog za ovu pretpostavku je jasan: NI JEDAN VIDEO, JEDNOSTAVNO, NE MOŽE BITI POPULARNIJI OD OVOG” ?!?!
    Aman ljudi, da l’ ste normalni?
    Ukucajte samo na yt. “Parni Valjak – Sve još Miriše na nju”, prvi klip koji vam izadje ima preko 30 MILIONA PREGLEDA!
    Koliko je to više, u odnosu na “Kuca poso .m2t”, pitam ja vas? 😀

Komentari su zatvoreni.