Streaming, reggaeton i K-pop obilježili ovu deceniju u globalnom svijetu zabave

Muzika - svijet Show Time

Agencija France-Presse objavila je pregled najvažnijih zbivanja što su mijenjala globalni svijet zabave poslije 2010. godine koji potvrđuje revolucionarnu ulogu streaminga i pametnih telefona u oblikovanju novih pravila show-biza.

Na početku 2010. platforma Spotify imala je manje od milion pretplatnika, a Netflix nešto preko 12 miliona i usluge streaminga izazivale su tek radoznalost. Deset godina poslije, Spotify ima 248 miliona korisnika, a Netflix više do 158 miliona.

Napredak internetske tehnologije omogućio je masovan streaming, što je, uz revolucionarni razvoj pametnih telefona dovelo do novog načina konzumiranja zabave i potpunu promjenu svijeta muzike, filma i televizije.

Na internetskim platformama počele su se praviti ozbiljne karijere, pa je tako YouTube postmilenijskoj generaciji postao mjesto za otkrivanje novih talenata.

Seizmičke promjene unijele su revoluciju u svaki segment show-biz industrije: video igre za više igrača, poput Fortnitea, eksplodirale su zahvaljujući mogućnostima streaminga, korisnici su počeli sve više odustajati od televizora i monitora za slušanje muzike, gledanje filmova i čitanje vijesti prebacujući se na pametne telefone ili tablete, televizija je sa streamingom postala globalna, što je omogućilo producentskim divovima stotine epizoda novih serija godišnje i do tada nezamislive uspjehe. Tako je “Igra prijestolja”, koja se počela prikazivati 2011. i završila početkom ove godine, postala kultni sadržaj ove decenije, koji je potaknuoi industriju suvenira, organizaciju konvencija i turističke obilaske mjesta snimanja.

Hollywoodom je od njegova zlatnog doba vladalo pet velikih filmskih studija, Warner, Universal, Paramount, Columbia i Disney. Gledajući današnju zaradu na kino blagajnama, velik je ostao samo Disney – kompanija je na kino blagajnama ove godine zaradila fantastičnih 13,5 milijardi dolara, i to prije nego što je u kina krenuo zadnji od Ratova zvijezda, “Uspon Skywalkera”.

U popularnoj muzici dvije su pojave bile dominantne.

Južnokorejski K-pop začarao je svijet, a globalno ludilo počelo je 2012. godine pjesmom “Gangnam Style” i njegovim ‘konjskim plesom’.

Drugi fenomen ove decenije je latinoamerički reggaeton, koji se proširio svijetom uz megahit “Despacito” (2017,), i dalje je najgledaniji spot na YouTubeu.

U svijetu pop muzike novi trend kaže da više dovoljno imati raspon glasa od više oktava poput Mariah Carey, te da zvijezde moraju imati modni brend, prodavati kozmetiku ili biti na filmu.

Beyonce je diva dekade, postala je prva Afroamerikanka kao glavna izvođačica na najvećem američkom festivalu Coachelli, glumila je u novom izdanju “Kralja lavova” i dvaput nastupila u poluvremenu Super Bowl, ali ima i vlastiti modni brend Ivy Park.

Rihanna jeste često na vrhu top lista singlova i albuma, ali 31-godišnjakinja s Barbadosa zarađuje bogatstvo svojim linijama kozmetike i nakita, dok je ove godine pokrenula i luksuznu modnu marku zajedno sa s francuskim LVMH-om (Hennessy-Vuitton).

Taylor Swift je od 2010. osvojila 10 Grammyja, ali je lansirala skoro jednako toliko parfema, dok je Lady Gaga pokrenula vegansku liniju kozmetike i oduševila ulogom u filmu “Zvijezda je rođena”, za koji je osvojila Oscara za najbolju pjesmu.