Week 29/2018: Veće lopate za počistiti veće probleme?

Nova ploča Show Time

Tek četiri broja uvrstili smo u novi barometar. Zanimljivo, tri su društveno angažirana, a jedan je pop glamur i ne treba puno mudrijanja za odgonetku – koji su zapaženiji među publikom.

Dede Putra: Bratec kosi

Zanimljivu muzičku temu, kojom dominira naznaka zabranjene ljubavne veze, snimila je bihaćka grupa Dede Putra – s posvetom žrtvama porodičnog nasilja. Riječ je o obrdi tradicionalne kajkavske pjesme ”Bratec kosi”, koju je prije desetak godina snimila i zagrebačka etno punk grupa Cinkuši. Krajišku ekipu čine Zlatan Ibrahimbegović – gitare, Alen Hodžić – bubanj, Sanel Kabiljagić – truba, Armin Haurdić – bas, Ibrahim Ćatić – klavijature, Nejra Karabegović – prateći vokal i Dede Putra – tambura, vokal. Dobar rad.

Mašinko: Veća lopata

Zagrebački punk bend Mašinko, koji se diči podrškom slavnih kolega iz Hladnog piva i Dubioze kolektiv, izbacio je novi videospot za singl ”Veća lopata”. Još jedna je to od brojnih priča kojima se sve češće bave naši rock muzičari – o nezaposlenosti, prljavim poslovima i kontejnerima po kojima kopaju nekad dostojanstveni radnici. Muzički malo smirenija od njihovog karakterističnog zvuka, ova melodična pjesma bi se mogla često pojavljivati u radijskim eteru, doprinoseći daljoj popularnosti benda u novoj generaciji punkera. Iako se može označiti kao ‘ništa novo’ ili ‘lopata ne baš prevelikog kapaciteta’, melodija može dobiti palac gore. Ipak sugestija: ‘ajmo, dečki, više provokacije i duhovite zajebancije, koju vam je nudila ideja sa lopatom.

Clone Age: Nove boje

Čakovečka rock grupa Clone Age ima singl ”Nove boje” i, baš kao u prethodnom slučaju, za inspiraciju ima loše stanje u državi, probleme na političkoj sceni i društvu općenito. Kao da čitate vijesti – govori o tome kako se već godinama u politici ništa ne mijenja te kako novi politički akteri ne donose promjene već usvajajući pravila prošlih političkih elita, održavaju istu lošu društvenu klimu, a unatoč tome dečki iz benda vjeruju da kroz zajedništvo ipak može doći do promjena te kako dolaze “nove boje” koje će promijeniti stanje u državi, razriješiti kolektivno nezadovoljstvo, zaustaviti masovna iseljavanja i sve ostale negativne društvene trendove, bla, bla, bla… Uskoro ćemo početi vapiti za običnim ljubavnim pjesmama. Šalu na stranu, glas treba dići, ali da bi se više čuo, treba i puno više od prosječne pjesme.

Marija Žeželj: All The Girls

Novosađanka Marija Žeželj, viralna zvijezda još od svoje petnaeste godine, kada je postala regionalna YouTube zvijezda, sada s nepunih 20 ostvaruje i muzičke snove, te predstavlja svoj treći singl “All The Girls”. Komercijalni uspjeh ne iznenađuje – za 4 dana spot je pregledan više od 300.000 puta (što je još sitnica spram njenog debija ”Dance Like Nobody’s Watching” iz 2017. koji broji više od 17 miliona). Internacionalna autorska ekipa, veliki produkcijsko-marketinški tim, velika izdavačka kuća iza Marije garancija su njezine ozbiljne karijere. I, zašto ne, možda iz ovih krajeva počnu nicati mlade zvijezde svjetskog potencijala.