Daniel Ek, Spotify's CEO

Varaj slobodno, samo neka je pošteno!!!

Brbljaonica Muzika - svijet Show Time

Na ovoj premisi počiva gotovo cijeli današnji svijet, pa zašto ne bi i muzička industrija? Dapače, show biz, kao jedna velika šarena laža, nerijetko prednjači u vrlo prefinjenim idejama o obmanama. Priča ‘Spotify’.

Samo budala ili naivan može povjerovati da se u poslu, u kojem se za kratko vrijeme zavrte dvije-tri milijarde dolara, sve događa besprijekorno čisto i prema svima potpuno korektno.

Još prošle godine je Spotify, najveći svjetski muzički streaming servis, optužen za punjenje izuzetno popularnih plejlista sa anonimnim pjesmama koje je naručio od lažnih umjetnika.

Prema izveštajima objavljenim u Music Business Worldwideu, takve pjesme su postavljene na plejlistama među djelima stvarnih umjetnika. Poenta je – obzirom da one spadaju u kategoriju self-produkcije, nadoknada za royalty koju Spotify mora platiti je mnogo, mnogo niža.

Otkriveno je oko 50 ”umjetnika” koji nisu prisutni na bilo kojoj drugoj platformi – nikakvo, dakle, pojavljivanje na YouTubeu, web stranicama ili Facebooku. A ovi fake-umjetnici su imali gotovo 550 miliona streamova na Spotifyju.

Novinari-prokletnici otkrivaju da ovaj servis nije prvi, sigurno nije ni zadnji, no priča o Spotify lažnjacima ima posebnu težinu.

Ovaj servis je u konstantnom rastu, ima više od 50 miliona pretplatnika i 140 miliona aktivnih korisnika, dok su njegovi prihodi porasli na skoro 3 milijarde dolara! Ali, prošle godine je imao otprilike 20 procenata manjeg prihoda.

Pa se dosjetio kako to riješiti. Na štetu muzičara, naravno.

Naslovna fotografija: Daniel Ek, Spotify’s CEO