Adastrin novi spot naručio zagrebački gradonačelnik?

Recenzije Show Time

Tri mjeseca poslije gitarsko-rokerskog i tematski angažiranog singla ”Kad smo zajedno”, grupa Adastra izbacuje ”Tramvaj plavi”, koji i melodijom i stihovima više sliči na reklamni turistički spot nego na ozbiljnu pjesmu primjerenu njihovom rejtingu.

Prvi ovogodišnji spot zagrebačke rock grupe Adastra – za koji je lider benda Jerko Marić rekao da je “inspiraciju našao u još uvijek prisutnom srazu bahatosti elite i nemoći običnih ljudi koja je još uvijek prisutna i tabu tema” – nije otvoren za dijeljenje, pa ga možete vidjeti na bendovskom video kanalu, ako ga baš želite usporediti s najnovijim.

A taj novi, ”Tramvaj plavi”, sve je, samo ne ozbiljna pjesma koja se uklapa u opus Adastre.

Možda i nije (u stvari, očigledno nije) nemoguća misija navesti golobrade Dinamove trkače za loptom da u spotu potrče za tramvajem (kojeg, vjerovatno, u narednih 20-30 godina neće više ni vidjeti, a kamoli se voziti u njemu), ali dobiti i gradonačelnika jedne metropole da za potrebe spota odglumi ”fora-scenu”, makar to bila i promotivna priča o Zagrebu, već je ozbiljno postignuće. Ali, što se njega tiče, zna gospodin Bandić da je sve dobrodošla reklama.

Ako će tu blagodet sad osjetiti i Adastra – onda, pošteno. Sviraš godinama, radiš dobre pjesme i nisi siguran da možeš zaraditi koliko i vozač tramvaja.

No, za podsjetnik na te neke vrlo ozbiljne muzičke tragove Adastre, pogledajte i njihov davnašnji spot ”Nabujala rijeka”.

Za one, opet, koji ne poznaju važan back-ground lidera benda Jerka Marića, spominjemo i ovo – on je 2009. godine inicirao seriju mega-koncerata ”Svačije je pravo živjeti” kao veliku protestnu akciju protiv nasilja među mladima, pisao je zapažene pjesme na tu temu i još je utemeljio humanitarnu udrugu “Zvuk svjetlosti” koja po Hrvatskoj organizira edukativne i humanitarne programe, a bend je izvodio koncerte ”Zajedno protiv govora mržnje”.

To je pravi Marić, sasvim drugačiji od ove plavičaste izmaglice.