Frida i Diego

Velike ljubavi velikih ljudi – Frida Kalo i Dijego Rivera

GPS za dušu Jedi moli voli Pričam ti priču

Nakon nesreće, prikovana za krevet, Frida počinje da slika. Njen oporavak od tako teških povreda smatran je čudom. Iako više nikada u životu nije bila fizički zdrava, Frida je sačuvala snagu volje i izuzetan smisao za humor. Uprkos teškim povredama koje su ostavile traga na njenom tijelu, Frida je bila lijepa žena. Od nedostataka na svom licu je napravila jedinstven i upečatljiv zaštitni znak, ističući sama na autoportretima jake obrve i primijetne nausnice. Dijego Rivera je neobično volio i insistirao da ona nosi vezene haljine i traku u kosi – tehuanas, tradicionalni ukras indijskih plemena iz doba matrijarhata. Čuvene minđuše „ruka” koje se nalaze na njena dva portreta dobila je na poklon od Pabla Pikasa. Zbog neobičnog načina odijevanja i krhke građe, evropski novinari su je nazvali „nježna ratnica iz zemlje kaktusa”.

Fridin umjetnički rad je bio pod jakim uticajem izvorne meksičke kulture i borbe za prava žena, ali i hrišćanskih i jevrejskih tema. Slikala je jarkim bojama, kombinujući pravac realizma sa simbolizmom. Najpoznatije djelo inspirisano meksičkom kulturom je slika Autoportret s ogrlicom od trnja, naslikan 1940. godine.

Prvu i jedinu samostalnu izložbu Frida je imala u Njujorku 1938. godine. Kritike su bile izuzetno dobre, a pola slika prodato je još tokom izložbe. Ona uskoro dobija poziv da izlaže u Parizu. Tu doživljava veliko umjetničko priznanje, kad njen autoportret Okvir (Le Cadre) kupuje prestižni Luvr…