Vijest da je jutros, evo dakle već prvih dana oktobra, na austrijskim skijalištima osvanuo snijeg pravi je podsjetnik vlasnicima automobila za zimske pripreme.
Jutra su već sve svježija, a da to može biti problem nepripremljeni vozači toga postanu svjesni tek kad zakasne na posao. Najčešće je uzrok akumulator, odnosno nedovoljna razina elektrolita, a razlog može biti i u alternatoru ili neispravnim kablovima. Kako biste zaobišli takav scenario, obavite već sada kontrolni pregled na automobilu.
Zimi stradaju i limeni dijelovi, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka trebalo sanirati prije snijega, jer zima može povećati oštećenje.
Nešto možete napraviti i sami. Važno je napuniti posudu za tečnost za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava do određene temperature. Tečnost koja ‘drži’ do 15 stepeni Celzija trebala bi biti dovoljna.
I ispravna kočiona tečnost je vrlo važna. Ono što svako može ali i treba napraviti je detaljno očistiti automobil. Dobro oprana stakla s unutrašnje strane povećavaju sigurnost vožnje, jer su nečista stakla uzrok i jačeg rošenja i magljenja stakla.
Savjeti:
- Tečnost za pranje vjetrobranskih stakala tokom toplijeg dijela godine još nekako i možete zamijeniti običnom vodom, ali zimi to nemojte pokušavati, jer pri temperaturama nižim od nule obična voda će se u sekundi smrznuti.
- Sistem za hlađenje jedna je od najvažnijih komponenti u radu motora, pa je jako važno provjeriti stanje antifriza. Manjak antifriza, odnosno njegova slaba koncentracija prilikom niskih temperatura može uzrokovati smrzavanje tečnosti u bloku motora, što za posljedicu ima njegovo pucanje. Prosječan rok trajanja antifriza je oko tri godine.
- Jedna od osnovnih radnji pripreme automobila za zimske uslove je kontrola akumulatora. Provjera stanja automobilskog akumulatora preporučuje se bar dva puta godišnje, a obavezna je provjera bar jednom prije početka zime. Osnovna laička provjera akumulatora podrazumijeva vanjski pregled, da se vidi je li akumulator čist i suh, te provjera razine elektrolita u ćelijama. Preporučljivo je da u svim ćelijama bude ista količina vode toliko da ćelije ne budu suhe, a po potrebi lako je dosuti destilovanu vodu. Akumulatori imaju rok trajanja. U prosjeku je to 5 do 6 godina.
- Zamrznuto vjetrobransko staklo česta je pojava u zimskim mjesecima. Taj problem nije dobro rješavati brisačima i tečnošću za pranje. Pametnije je upaliti vozilo i usmjeriti puhanje prema staklu.