Odliv mozgova, bankrot i milioni nezaposlenih: kamo odlaze koncertni radnici?

Muzika - svijet Show Time

Dok se zastoj u pandemiji nastavlja, mnogi se u koncertnoj industriji bez posla suočavaju s neizvjesnošću, piše Chris Eggertsen za američki Billboard, iz čijeg teksta izdvajamo suštinske dijelove.

Navečer 12. 8. 2020. postavljena je pozornica ispred Microsoftovog kazališta u Los Angelesu kapaciteta 7.100 mjesta, gdje mnoštvo NIKOGA nije dobilo tretman crvenog tepiha. Četrdeset i osam stolova za bankete stajalo je prazno, dok je obližnji podij isticao simboliku postavke: svaki od aranžmana bio je dizajniran da predstavlja 250.000 radnika na priredbama uživo, što je ukupno 12 miliona – procijenjeni broj profesionalaca koncertne industrije samo u SAD-u.

Događaj, koji je najavljen kao “Jedan glas: dan za akciju u Los Angelesu”, sponzorirali su Nacionalna neovisna organizacija za talente (NITO), Koalicija događaja uživo i Koalicija događaja u Kaliforniji, koje zajedno pozivaju Kongres da poveća pomoć radnicima koji su otpušteni.

Kad je niz govornika – uključujući, prije svega frontmena Social Distortion Mikea Nessa – izašao na pozornicu, nezaposleni su radnici kružili oko bloka trubeći i mašući transparentima u znak podrške.

“Bila je to prazna pozornica događaja kako bi se stvorio dojam kako izgleda kad velikim događanjima nitko ne prisustvuje”, kaže Nadia Prescher, vlasnica agencije Madison House. “Ono što stvarno vidimo je katastrofalna priroda pandemije. Vidimo kako druge tvrtke smišljaju kako se snalaziti sa 50% otvorenih kapaciteta, ali ovaj posao ima smisla samo ako je stopostotan”.

Budući da se oporavak posala s događajima uživo očekuje najranije 2021. godine i, budući da ovisi o cjepivu ili liječenju protiv COVID-19, za nastavak poslovanja neizvjesnost je veća od većine industrija – postoji rizik da radnici koji su proveli godine gradeći svoju karijeru u glazbi budu prisiljeni napustiti ovu branšu zbog posla u drugim industrijama.

”Poražavajuće je što toliko mnogo nas gubi stvarno dobre, talentirane pojedince koji rade za naše tvrtke u muzičkoj industriji, jer jednostavno ne možemo trenutno održavati platne spiskove na punoj razini naknada”, kaže veteran promotor Stormy Shepherd, dodajući da za novog radnika trebaju i do dvije godine da se kvalitetno osposobi za poslove na koncertima i turnejama.