Preporučujemo: Kako svjetski priznati virolog tumači značaj jedne rock pjesme u vrijeme pandemije

Muzika - regija Show Time

Sa više od 100.000 pregleda u jednom danu, pjesma ”I ovo će proći” Mileta Kekina i prijatelja naišla je na veliko zanimanje u regionu, a tim povodom o njenoj pozitivističkoj ulozi progovorio je Igor Rudan, svjetski priznati stručnjak za viruse.

Rudanovu poruku autoru, izvođačima i svima nama – uz vrlo zanimljivu i optimističnu analizu – na svojoj Facebook stranici objavio je Mile Kekin i preporučujemo da pročitate cijelo pismo.

Dragi Mile i online prijatelji,

Kako sam trenutno taj od kojeg se očekuju znanstvene analize, čekao sam da spot dođe do 100,000 pregleda kako bih vam mogao svima dostaviti prvu znanstvenu analizu uratka.

Dakle, u znanstvenoj literaturi o “viralnim fenomenima na internetu” smatra se da je stopa reakcije od 1% (tj., jedna reakcija na svakih 100 pregleda) odraz iznimno zanimljivog sadržaja, ali to vrijedi za sadržaje koji se gledaju samo jednom a ne više puta. Spotovi pjesama imaju stope manje od 1% jer isti ljudi pogledaju ih više puta, a reakciju ostave samo prvi put, ako i onda. Tako, za spotove će vremenom ta stopa postajati manja od 1%.

Trenutna stopa reakcije na spot “I ovo će proći” nakon prvih 100,000 pregleda je 3.2%, što je očito jako puno, uzevši u obzir da su ga ljudi već do sada gledali više puta. U samom početku, dok su ga svi gledali samo jednom, bila je čak oko 10%, što je 10 puta više od prosjeka za zanimljive sadržaje. Međutim, kako sam objasnio, i brojka od 3.2% će vjerojatno polako padati na oko 1% i manje, kako isti ljudi budu više puta preslušavali spot, a bez reakcije u idućim navratima.

Druga stvar koja se može pogledati, a još je stabilniji pokazatelj, je udio pozitivnih reakcija (lajkova) u svim reakcijama (lajkovi plus dislajkovi). Za spot je to trenutno 98.69% nakon prvih 100,000 pregleda.

Usporedbe radi, možemo pogledati kakvi su ti brojevi na YouTube za 5 najslušanijih pjesama Hladnog piva na Spotify-ju, a to su:

1. Nije sve tako sivo – reakcije po pregledu: 0,22%; udio pozitivnih u svim reakcijama: 97,06%
2. Pitala si me – reakcije po pregledu: 0,31%; udio pozitivnih u svim reakcijama: 96,12%;
3. Pravo ja – reakcije po pregledu: 0,32%; udio pozitivnih u svim reakcijama: 96,05%
4. Samo za taj osjećaj – reakcije po pregledu: 0,32%; udio pozitivnih u svim reakcijama: 95,84%;
5. Superman – reakcije po pregledu: 0,22%; udio pozitivnih u svim reakcijama: 96,51%.

Znači, za sada podaci pokazuju da je prva reakcija, zapravo, fenomenalna. Zbilja mi je drago.

Kako vodim neku vrstu dnevnika ove pandemije, objavio sam jučer sljedeci nastavak na fejsu – ako se iz tih tekstova izrodi knjiga o pandemiji, a nadam se da hoće, Hladno pivo i online friends definitivno dobijaju svoje poglavlje u njoj:

36. NASTAVAK

Nevjerojatno je kolikom se brzinom promijenio život u sada već gotovo svim zemljama svijeta zbog jednog virusa, samo jednoga od njih bezbroj s kojima smo do sada živjeli zajedno na Zemlji. Kakva disrupcija baš svega, nagla promjena navika, potpun pomak javnog interesa na druge teme i pregrupiravanje prioriteta.

Zamislite, do 1960-ih godina, tj. prije još samo 60 godina, cjepiva uopće nisu bila u širokoj primjeni. Od užasnih bolesti kojih se danas malo tko uopće sjeća, poput ospica, mumpsa, rubeole, difterije, tetanusa, hripavog kašlja, dječje paralize, bjesnoće, tuberkuloze, meningitisa, upala pluća i rotavirusnih proljeva u djece, a velike boginje da i ne spominjem, i da, od gripe, umiralo se u milijunima, desecima milijuna, stotinama milijuna, a velike boginje ubile su vjerojatno i više od milijarde ljudi.

Koliko je samo život bio lijep i miran za nas u razvijenim zemljama tijekom zadnjih 60 godina zahvaljujući cjepivima, i koliko smo sretni što smo se rodili baš sada. Svi raniji naraštaji morali su živjeti s dvadesetak COVID-a istovremeno, protiv kojih nisu imali obrana, a od kojih je većina bila znatno opasnija od ovoga i mogla im je u svakom trenutku doći glave. Tek sada počinjemo to uviđati.

Riješit ćemo, zato, i ovaj problem nekako, kao što smo u 20. stoljeću već uspjeli cijepljenjem riješiti i mnoge druge, znatno opasnije. Sada se bolje vidi važnost tih velikih postignuća. Što bismo sada svi mi dali da imamo cjepivo i protiv ovog virusa, pa se možemo vratiti normalnom životu.

Da ne bismo klonuli duhom dok čekamo na to cjepivo, ili barem neki lijek, pobrinuo se Mile Kekin iz Hladnog piva, koji me zamolio da podržim njegovu korona-budnicu “I ovo će proći”. Kada sam čuo da je glavna poruka “Nikad više neću, k’o prije bahato, uzimati sreću zdravo za gotovo”, nešto o čemu svi ovih dana, nadam se, razmišljamo, nisam ga mogao odbiti. Sada je važno da ostanemo optimistični, jer naši su se preci održali kroz znatno gore epidemije. Tako, održat ćemo se i mi koji danas živimo nekako kroz ovu.

Hvala, Mile Kekinu i svim njegovim prijateljima, na ideji i realizaciji, jer ništa ne dopire brže i lakše do ljudi nego pjesme. I baš kako nam i pjeva Mile – “k’o što svaka mora proći mora, i ovo će proći”.

Eto, vjerujem da spot naliježe na kolektivne emocije kao hladna pivica na grlo tijekom gledanja svjetskog prvenstva u nogometu. SUPER, svaka čast Mile i frendovi, i hvala sto ste i mene pozvali, zbilja sam počašćen. Veliki pozdrav sa sjevera!

Igor

Igor Rudan u spotu I ovo će proći