muzica, dizajner. reporter

Muzičar i još 6 izmišljenih poslova (‘tebi je to pet minuta’) koje nipošto ne treba plaćati

Duhovito Ludometar

Postoje ozbiljna životna zanimanja kao bankar, računovođa, obućar, pekar i mesar, ministar i zastupnik u nekom od 290 parlamenata i skupština ili rad na šalteru, ali postoje i poslovi koji nisu ozbiljni, za koje ne treba ništa osim “pet minuta”.

Satirični portal Šatro.info priredio je listi takvih poslova, koji ne traže ništa osim baš tih ‘pet minuta’ i oni što ih rade ne jedu, ne oblače se, ne plaćaju račune, pa ni njih ne treba isplatiti ako vam nešto urade.

Svaka sličnost sa stvarnim životom – s predumišljajem je.

Originalnom tekstu sa šest izmišljenih poslova, nakon brojnih sugestija, morali smo dodati još jedan: studijski snimatelj-producent.

Muzičar

Šta god svirali i u kojem god kapacitetu i kvalitetu, njima nikad ne treba platiti. Šta je njima da malo uzmu instrument i da nam odsviraju jedno tri, četiri sata, naravno besplatno? Ako imate restoran, pub ili kafanu, treba zvati muzičare da ”promoviraju svoj rad”, a vi ćete im za to ”dati prostor”, pa da ljudi čuju za njih i onda ih i oni zovu da negdje isto tako sviraju i ”promoviraju svoj rad”. Instrumente, kao i svu popratnu opremu treba da nose oni, jer šta je to, bezveze, jedan, dva zvučnika, instrument, kablovi i toliko. Oni se zabavljaju, a mi im trebamo platit’? Svašta…

Studijski snimatelj-producent

Rođeni brat muzičara u ovom društvu onih čije ”poslove” nikako ne treba plaćati. Zavali se u udobnu stolicu, zuri u kompjuterski monitor i jedino šta treba raditi kažu mu muzičari koji bolje znaju od njega – pojačaj mi vokal, smanji gitaru i bas, daj mi malo efekata, onih što si našo’ na torentima, nabaci prateće vokale iz te mašine… Mislim, OK, možda ti i treba platiti stoju-dvije, i to je previše za pos’o koji danas svako može uraditi na kućnom kompjuteru, ali ne pušta mater da snimamo u dnevnoj sobi, pa da ti platimo za korištenje prostora…

Fotograf

To je ustvari posao koji ne postoji. To su izmislili ovi ljudi što vole ove velike kamere i za njega ne treba da se plaća, jer ”on/a svakako ima aparat i šta je mu/joj je sad to da opuca dva, tri puta, pa da svi imate fne slike za profilne”. Ipak, kako smo čuli iz pouzdanih izvora, aparati, ali i objektivi, stativi, tripodi, monopodi, torbe, sve to ima tamo u Binježevu na jednoj gomili, samo odete i uzmete. Da ne govorimo da nikakvo znanje nije potrebno. Okreneš na ono zeleno što piše ‘auto’ i udri brate.

Novinar i svaki stvor koji se bavi pisanjem nečega

Novinar je sve što bilo ko može da uradi, ali eto ili nema vremena ili mu/joj se ne da. Šta je to napisati tekst od 1000 riječi? Ništa. Pogotovo ako je neko preseravanje, tipa kolumna, mišljenje, argumentovanje, pozivanje na neke informacije i historijske događaje. Pet minuta. Realno. Nije sad da je taj neko pročitao hiljade tekstova, pogledao hiljade dokumentaraca, dnevnika i političkih emisija i da u svakom momentu mora da zna šta se dešava, a pri tom i da poznaje zakone i pravo, zdravstvo, ima pristojnu matematiku, poznaje ekonomiju i njena makar osnovna pravila i još ima neki stil.

Dizajner/ica

Dizajneri bilo čega i bilo kojeg profesionalnog usmjerenja, ma dajte! ”Kako misliš, logo je 200 marka?! Pa šta radiš? Sjedneš i povučeš tri crte i staviš ime firme, malo obojiš. A šta dokument od 100 strana 300 maraka. Ma daaaaj. Vi niste normalni. Baš ste napičeni umjetnici koji misle da sve treba da im se plaća masno, jer ste umišljeni da nešto jako bitno radite za svijet. Nije sad da ste učili nešto godinama o bojama, oblicima, simbolima niti da morate imati neki kompjuter sa strašnom grafikom od nekoliko hiljada maraka. To moj mali na telefonu napravi.”

Bilo koja vrsta posla koja uključuje humor

Glumci, stand up komičari, satiričari, karikaturisti, sve su to profesije koje su nebitne i za njih ne treba nikakva vještina, to je samo ”mog’o/la si ti ono svoje malo da se raja malo zabavi”, ”haj’ ti onu koju šalu svoju”, ”de nam, ba, malo onoga” i tome slično. Inače, isto tako, za ovakve oblike ”poslova” (stavljamo ih, naravno, pod navodnike, jer se jel’te ne mogu nazvati baš pravim poslovima), ne treba nikakva priprema, ništa da se radi i sve to tako pada s neba.

Menadžer društvenih mreža/digitalni marketing

E, to ti je malo novija i, kao sve prethodne, naravno izmišljena i nepostojeća profesija. Iako Nike, Coca-Cola, Adidas, Apple i sve druge kompanije već imaju timove ljudi zaposlenih na ovim poslovima, a ozbiljni ugostiteljski objekti utrostručuju prodaju tako što kvalitetno rade ovaj posao, i dalje se to ne pika. A-ah. ”Čuj postavlja na Facebook, uplati promociju i kaže on nešto radi. Ma daj, molim te, idi postavi pločice u klozet pa’š vid’t šta je pos’o, sine, a ne ovo nešto po kompjuterima. Eno u mene mali od sestre razvaljuje te kompjutere i telefone, ima i Instagram i Facebook, sve zna postavit’ i na Hayatovce je iš’o. Može mi on radit to. Čuj, tebi da platim?!”.

Izvor: Šatro.info

school_of_rock