Zašto trebamo velike festivale u BiH? Zbog miliona zarade za zajednicu!

Muzika BiH Show Time

Niko pametan više ne postavlja pitanje koristi koju Exit donosi cijeloj zajednici, a njegova najnovija impresivna statistika samo još jednom potvrđuje da bi u svakoj od zemalja našeg regiona ideja velikih muzičkih festivala trebala imati svaku moguću podršku.

U Bosni i Hercegovini na sceni je nekoliko zapaženih muzičikih festivala sa većim ili manjim budžetom, koji privlače sve više publike – OK Fest na Tjentištu, banjalučki Demofest, mostarski Summer i Blues Fest, Kaleidoskop. Osim potonjeg, koji se održava u Tuzli i finansiran je iz budžeta, pa publika ne plaća ulaznice, ostali su komercijalni i opstanak im zavisi od sponzora i posjetitelja. Do sada im je formula finansiranja očito uspješna, jer su iz godine u godinu sve atraktivniji.

Koliko se njihova ekonomska korist prelijeva i u zajednicu? Takvih analiza još nema, no najnovija iz Exit tabora vrlo je slikovita.

Konačni i najupečatljiviji rezultat istraživanja koje se redovno sprovodi glasi: novosadski festival u 2018. godini imao je ekonomski doprinos za turističku privredu Novog Sada i Srbije u iznosu od 13,3 miliona eura!

Iznimno važan podatak je da su, od blizu 200.000 ljudi koje je okupio Exit, 91,1% u Novi Sad došli samo zbog festivala.

Oni su tokom njegovog cijelog trajanja trošili između 340 eura (publika iz BiH) i 588 eura (posjetitelji iz Zapadne Europe), a u te iznose uključeni su samo troškovi koji ostaju domaćim kompanijama, poput smještaja, lokalnog prijevoza, ishrane, pića, suvenira i slično, a iz tog ukupnog iznosa dio, kroz poreze, pripada najširoj zajednici.

Spomenimo još jedan usputni detalj iz analize. Najviše publike na Exit dolazi iz Beograda, Londona, Amsterdama, Zagreba, Sarajeva, Ljubljane, Budimpešte, Pariza, Berlina, Banja Luke, Istanbula, Osijeka, Niša, Tuzle, Ankare, Frankfurta, Subotice, Roterdama, Marseja, Sombora, Izmira, Zrenjanina…

Ogromna show biz mašinerija po svijetu okreće milijarde i Exit nije izmislio toplu vodu, samo se uspješno uključio u pravila igre. A teško bi bez osnovne potpore zajednice u kojoj obitava.

Zato ova priča, kada je BiH u pitanju, služi kao poticaj – festivale koje imamo treba još više razvijati, te otvarati prostore za nove. Treba li naglašavati da Bosna i Hercegovina, uz izvrsne prirodne ambijente, ima veliki turistički i ekonomski potencijal. Koji treba iskoristiti na sve moguće moderne načine, dakle i kroz muziku koja (do)vodi milione mladih nomada.

Nponovljivi BH festivalski ambijenti: Tjentište, Kastel u Banja Luci, Mostar, Tuzla

OK Fest stage-Kastel_Mostar-Tuzla