Kraftwerk za početnike – Eine Kleine Robotmuzik

Muzika - regija Muzika - svijet Show Time

Pred skorašnji dolazak kultnog Kraftwerka u naše krajeve – 22. 2. Ljubljana, 24. 2. Beograd, 25. 2. Sarajevo i 27. 2. Skoplje – donosimo nekoliko zanimljivih monologa Ralfa Hutera, koji mogu biti svojevrsni vodič za publiku njihovog jedinstvenog 3-D koncerta.

Osim ‘tehnološkog čuda’, kakvo još nismo ovdje doživjeli, posebnu vrijednost za bh. publiku predstavlja činjenica da je ”Kraftwerk 3D concert” prvi veliki svjetski spektakl u Sarajevu, poslije čak 11 godina, koliko je prošlo od koncerta grupe Deep Purple u Zetri.

Još, za podsjetnik: njihov drugi live album 3-D The Catalogue iz prošle godine na nedavnoj dodjeli Grammy nagrada dobio je trofej u kategoriji ‘Najbolji dance/electronic album’.

”Kraftwerk je produkt njemačke umjetničke scene kasnih 60-ih, a u to smo vrijeme s fakulteta svakodnevno putovali autoputom. Zvukovi automobila na autoputu za nas su postali poput glazbe i činilo nam se da je takvim zvukovima svaki dan izloženo mnogo ljudi pa smo zamislili album (‘Autobahn’, op.a.) koji bismo skladali prema zvučnoj kulisi autoceste. Bilo je to poput skladanja elektronske narodne glazbe kao posljedice uzleta industrije i raz­voja tehnologije”.

”Iz kretanja smo izvlačili emociju (motion-emotion, op.a.), a kako uzlet tehnologije sve više zahvaća cijeli svijet, tako se od tog procesa ne može pobjeći u srednji vijek. Ipak, odnos čovjeka i stroja mora biti simbioza, a ne eksploatacija čovjeka i okoliša od tehnologije, dok bi umjetnost, tehnologija i industrija trebali sve više postati jedna cjelina. To su temeljne ideje za koje se zalaže Kraftwerk.”

“Mi smo sastavni dio njemačke kulture i industrije, posebice dijela Njemačke iz kojeg dolazimo. Kraftwerk je poput glazbenog nastavka ili priloga onome što je Bauhaus bio u umjetnosti i industriji. Uz glazbu, oduvijek smo mnogo pažnje polagali na likovnu opremu albuma, video-spotove, projekcije na koncertima i kompjuterske grafike, odnosno na tehnologiju i simbiozu čovjeka i stroja.”

(iz intervjua sa zagrebačkim rock novinarom Aleksandrom Dragašem, 2014)