Vraća li se (opet) povjerenje u zvanične medije i novinarstvo?

Metropol Samo urbano

Tzv. trust barometar je godišnje istraživanje komunikacijske kompanije Edelman, koje traje već 18 godina i mjeri povjerenje javnosti u medije, uspoređujući ga sa povjerenjem u društvene platforme kao izvore informacija.

Tema koja se u zadnje vrijeme stalno spominje – pad povjerenja u društvene mreže kao izvore informacija – potrvđena je i najnovijim istraživanjem Trust Barometer.

Kao što je poznati, Facebook kao vodeća društvena mreža, upravo provodi aktivnosti na suzbijanju lažnih vijesti na stranicama te zajednice, smišljajući i mjere favoriziranja dokazanih povjerljivih izvora.

Svoje istraživanje Edelman je obuhvatio 33 hiljade ljudi u 28 zemalja, od kojih je čak u 22 registriran značajan pad povjerenja u Internet platforme, dok je nivo povjerenja u tradicionalne medije dosegao najviši nivo u posljednjih pet godina.

Zanimljivo stanje pokazuje i tabela.

Kako se vidi, od početka godine drastično je poraslo povjerenje u žurnalizam, rekordno u zadnjih tri godine, dok od 2015. vjerovanje društvenim mrežama stalno opada.

Međutim, generalno ljudi sve manje čitaju vijesti.

Da bi se došlo do odgovora o razlozima, ispitanicima je omogućeno da navedu svoje objašnjenje, jedno ili više njih i odgovori su sljedeći: previše su depresivne navelo je 40% ispitanika, zatim većina vijesti su pristrasne – 33%, vjerujem da su novosti kontrolirane – 27%, u njima je previše senzacionalizma – 25% i kvalitet izvještaja se pogoršao tvrdi 22% ispitanika.

Kako god, zvanično novinarstvo i mediji opet su u prilici da vrate mnoge čitatelje, koje su godinama gubili zbog društvenih mreža.