Ko su kraljevi naše džungle?

Metropol Samo urbano

Odgovore smo potražili na Brand New Jungle, a jedan glasi: ako nismo u nekim drugim oblastima, sigurno jesmo među kraljevima slanja – besplatnih poruka.

Zamislite na trenutak da smo svi životinje u džungli. Koju biste životinju odabrali da predstavlja vas, vaš karakter, vaše privatne i poslovne navike? Zapamtite vaš odgovor.

Na brending konferenciji održanoj 2. juna u Domu mladih u Sarajevu, imali smo jedinstvenu priliku da dobijemo uvid u nova znanja, ideje i kreativnu energiju kroz zanimljiva i interaktivna predavanja svjetskih stručnjaka iz oblasti brendinga, marketinških komunikacija i medija. I odmah prvi aplauz svakako ide na račun agencije Via Media, za perfektno organizovan događaj. Ali, ne samo za organizaciju, nego uopće za nastojanje da se domaćim poduzetnicima podiže svijest o važnosti brendinga za razvoj njihovih kompanija.

Brand New Jungle

”Džungla vrvi od života, klija s novim promjenama, a na bazičnom nivou vlada surovi zakon, ubij ili budi ubijen. To je primarni čin preživljavanja i ako se ne snalaziš u džungli, čeka te gadno putovanje”.

Ovim riječima, publici se prvi predstavio Paul Coleman, direktor agencije OMD, čiji su klijenti svjestki brendovi, McDonald’s, PepsiCo, Carlsberg, Walt Disney. On je govorio o tome kolika je važnost optimizacije za rast jednog brenda. Definisao je neke tačke u džungli optimizacije, koje bi, ako ih ne koristimo pravilno, vrlo lako mogle postati i zamke. Njegov zaključak dao je najveći značaj ljudskoj kreativnosti, znatiželji i genijalnosti kao najboljim vodičima kroz džunglu brendiranja. Oslanjati se na ljude i prepoznati njihove potencijale, zasigurno će vam, daleko od svega više, pomoći da postanete kralj džungle.

Brand New Jungle

Raja iz Vibera, Konstantin Kostadinov i Zarena Kancheva ispričali su nam šta ima novo kod njih u Viberu, ali su nam otkrili i par zanimljivih detalja. Pogodite koliko poruka Bosanci i Hercegovci pošalju mjesečno preko ove platforme! Nevjerovatnih 1,8 milijardi! Ponavljamo, mjesečno!

”Vi baš volite da pričate, ljudi”, rekao je Kosta. Pa, nismo baš sigurni da li više volimo da pričamo, ili više volimo džaba. Svejedno, ova brojka svrstava BH korisnike Vibera na sami tron Centralne Evrope, što znači da smo kraljevi džungle u slanju besplatnih poruka. Bar nešto.

Brand New Jungle

Kasnije je mladi gospodin Zlatan Tuce, HR manager u kompaniji ROCHE Ltd. pokušao da nas nauči koliko je džungla sigurnija kad kroz nju putujemo s prijateljima. Šta je to networking, kako ga uspješno obavljati i kakvu korist može da donese, sve to i mnogo više, dočarao nam je mladi Zlatan. A zašto kažem pokušao? Pa zato što ne smijem da garantujem da smo naučili. Interaktivna razmjena listića sa našim kontakt podacima trebala je rezultirati kontaktiranjem osobe čiji je listić na kraju igre završio u našim rukama. Već je neprijatnost prilikom razmjene ovih listića iz ruke u ruku dala naslutiti da tu neće biti mnogo ostvarenih kontakata. Jedno je sigurno, kralj džungle definitivno neće postati kameleoni koji iz ‘repnih’ žila daju sve od sebe da posmatraju stvari sa sigurne distance, oni koji uzimaju, ali ne pružaju ruku. Napomena Zlatanu, ne ljutimo se, ali nisi održao obećanje i otkrio nam tajnu sa zavrnutim rukama.

Dalibor Šumiga, ekspert iz oblasti neuromarketinga, direktor kompanije Promosapiens iz Zagreba, predstavio nam je jedan poprilično SF pristup tematici. Bila je to sjajna prilika za uvid u način ‘kako to rade najbolji’. A najbolji koriste rezultate višestrukih istraživanja urađenih na ljudskom mozgu pomoću EEG uređaja. Saslušali smo njegovo predavanje kao djeca pred izlogom slatkiša, znajući da u tu prodavnicu ne smijemo sami, jer je iskušenje zastrašujuće, a sve i da smijemo, džaba nam, jer smo već potrošili sav džeparac.

Mozak, neuroni

Inspirational, immersive, immediate, inclusive, intelligent, intimate. Ove riječi podvukao nam je Daniel Pankraz, Direktor strateških inovacija u agenciji Leo Burnett Sydney. Ako želimo graditi brend koji će novoj Millenials generacji prirasti za srce, onda bismo mu svakodnevno trebali dodavati vrijednosti ovih riječi. Već smo pisali o Milenijalcima, njih više ne zanima ni personalno, nego hiperpersonalno iskustvo u odnosu sa brendovima. Ipak ostaje pitanje koliko su naše domaće kompanije spremne i sposobne za ovakav diskurs.

U sklopu konferencije desile su se i dvije panel diskusije. Zanimljivo odabrani govornici, stručnjaci u svojim poljima, prave zvjerke, ipak nam nisu uspjeli dati odgovor na pitanje ko je kralj naše džungle. Nije zato što nisu znali odgovor, nego zato što domaće kompanije još uvijek nisu ni dorasle jednoj tako ozbiljnoj analizi, posebno ako imamo na umu da mnogi od njih u okviru svog poslovanja nailaze na poteškoće koje se više ne tiču ni brendinga, nego se tiču suočavanja sa posljedicama tranzicije kroz koju naše društvo još uvijek prolazi.

Kraj događaja ostavio nam je veliku nadu u zaista svijetlu budućnost s našim mladim ljudima. I to u petak nije bio kliše. Na prvom takmičenju ”Young Lions B&H”, organizovanom u partnerstvu sa UNICEF-om i Cannes Lions internacionalnim festivalom kreativnosti, dobili smo dva pobjednika, dva mlada lava, direktore kreativne agencije Mania iz Banja Luke, koji će nas predstavljati ove godine na festivalu u Kanu. Dajan Javorac i Danijel Tepšić najbolje su odgovorili na zadatak koji je bio stavljen ispred njih na ovom takmičenju.

Nemoguće je pobiti činjenicu da su lavovi istinski kraljevi džungle.

Oni su jaki i neustrašivi. Oni vrebaju svoj plijen, ne plaše se baciti u lov za njim koliko god se on činio veći i snažniji od njih. Zamislite ih kako trče, hvataju, a na kraju se krvavi valjaju sa bufalom. Za to vrijeme, lisice mudro hvataju komadiće mesa koji padaju okolo, zmije zajedljivo brizgaju otrov u koga stignu, merkati uplašeno motre odakle prijeti opasnost, a majmuni na grani flegmatično grizu svoje banane.

Jeste li zapamtili koja ste vi životinja?

Ako vam se, nakon ove analogije, vaš odabir ne dopada, bez brige, imate još jednu šansu da se pridružite lavovima u ringu. Pod uslovom da ste ipak u dubini duše lav, koji se samo malo uspavao.

Kroz džunglu vas provela: Ferida Abdagić

Brand New Jungle