FENA Novost: Predstavljeni rezultati monitoringa medija u predizbornoj kampanji

Desk FENA






[EMAIL TITLE]


2016-12-16 13:34:31

Predstavljeni rezultati monitoringa medija u predizbornoj kampanji

SARAJEVO, 16. decembra (FENA) – Finalni izvještaj o monitoringu medija u vrijeme predizborne kampanje za lokalne izbore 2016. pokazuje da su standardi, fer, objektivnog i izbalansiranog izvještavanja uglavnom ispoštovani kod većine medija u BiH, te da su ohrabrujući podaci o smanjenju ‘govora mržnje’, ali da su, istovremeno, zabilježeni oblici neprimjerenog govora u javnom prostoru.

Istaknuto je to danas na pres-konferenciji u Sarajevu na kojoj su predstavljeni rezultati monitoringa koji su realizirali Koalicija „Pod lupom“ u saradnji s konzorcijem – Udruženja BH novinari i Agencije Boram, uz finansijsku podršku USAID-a i Evropske unije.

O nalazima monitoringa provedenog od 2. septembra do 15. oktobra (obuhvaćen i period postizbornog izvještavanja), a kojim je obuhvaćen uzorak od 46 medija te analizirana 37.962 medijska proizvoda/sadržaja, govorili su voditeljica istraživanja prof. dr. Lejla Turčilo i asistenti na istraživanju Bojana Miodragović i Borislav Vukojević, kao i direktor Koalicije “Pod lupom” Dario Jovanović i generalna sekretarka Udruženja BH novinari Borka Rudić.

Naglašeno je da su izborni sadržaji u posmatranom uzorku činili 14,87 posto ukupnih medijskih sadržaja, te da su lokalne teme u sklopu tog izvještavanja zastupljene u omjeru od 43 posto.

Monitoring, međutim, svjedoči o zabrinjavajućem obimu zagovaračkog izvještavanja u određenom broju medija, odnosno favoriziranju nekih političkih subjekata, a što se naročito odnosi na nositelje javnih funkcija koji su vlastite pozicije koristili za samopromociju što su mediji pratili, bez značajnijeg kritičkog otklona.

Analiza, nadalje, svjedoči i o podzastupljenosti žena u medijskom prostoru tokom izborne kampanje, tako da predstavljanje ženskih kandidata čini svega 10,29 posto medijskih sadržaja.

Kada se radi o nivou predstavljenosti političkih subjekata u medijima, vodi SNSD (15 posto), a slijede Koalicija SDA-SBB (13), SDS (9 ), HDZ (7), SDP (7 ), te DF (5 posto). Pokazatelji, usto, svjedoče da je devet najvećih političkih stranaka u BiH zauzelo dvije trećine medijskog izvještavanja o lokalnim izborima u BiH.

Unutar ukupnog broja analiziranih medijskih sadržaja zabilježeno je 111, ili 1,96 posto medijskih sadržaja koji se odnose na neprimjeren govor – uvredu, aluziju, huškanje, prijetnju…

Monitoring, također, pokazuje da je izostala edukativna i orijentacijska uloga medija, odnosno pojašnjavanje uzroka i posljedica, te nedovoljna briga o javnom interesu, a što se manifestiralo slijeđenjem agende, odnosno pravila koje nameću politički subjekti.

Analiza medijskih sadržaja u vezi s lokalnim izborima u BiH pokazuje i da su web portali obimom izbornih sadržaja prednjačili u odnosu na javne servise.

Kako je najavljeno, Finalni izvještaj o monitoringu medija u vrijeme predizborne kampanje za lokalne izbore 2016. bit će predstavljen 22. decembra u Parlamentarnoj skupštini BiH, uključujući ključne nalaze i preporuke.            

(FENA) M.B.

http://ift.tt/2hO2ZNp