FENA Novost: Zahtjev za ocjenu ustavnosti svih zakona usvojenih u Parlamentu FBiH neosnovan

Desk FENA






[EMAIL TITLE]


2016-11-03 13:01:49

Zahtjev za ocjenu ustavnosti svih zakona usvojenih u Parlamentu FBiH neosnovan

SARAJEVO, 3. novembra (FENA) – Naglašavajući da ona nije stranka u sporu i da nema nikakvih nadležnosti u ovom slučaju, Vlada Federacije BiH je prihvatila mišljenje Ureda za saradnju i zastupanje pred Ustavnim sudom BiH povodom zahtjeva za ocjenu ustavnosti svih zakona i ostalih opštih pravnih akata koje je Parlament Federacije BiH usvojio od njegovog konstituisanja poslije izbora 2014. godine.

Zahtjev su Ustavnom sudu BiH podnijeli poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srpske Radovan Višković i drugi, navodeći da je Dom naroda Parlamenta FBiH poslije izbora konstituisan sa samo 13 delegata iz reda srpskog naroda, čime je narušen princip pariteta iz Ustava Federacije BiH.

U mišljenju je, uz ostalo, istaknuto da je zahtjev za ocjenu ustavnosti svih zakona i ostalih opštih pravnih akata neosnovan. Naime, zahtjev pokreće pitanje suglasnosti procedure donošenja zakona i drugih akata u Federaciji BiH sa Ustavom BiH i s principom konstitutivnosti ustanovljenim u odluci Ustavnog suda BiH U-5/98. Nasuprot navodima podnosioca zahtjeva, Federacija BiH je u potpunosti postupila u skladu sa ovom odlukom i ispoštovala princip konstitutivnosti, kao što su doneseni amandmani na Ustav FBiH radi njegovog usklađivanja sa Ustavom Bosne i Hercegovine.

Iako nisu imenovana četiri delegata iz reda srpskog naroda u Dom naroda Parlamenta FBiH, odlaganje konstituisanja Doma naroda ili obustavljanjem njegovog rada do imenovanja preostalih delegata bi dovelo do potpunog paraliziranja zakonodavne vlasti u FBiH i blokade funkcionisanja svih organa vlasti na svim nivoima u FBiH.

U mišljenju se podsjeća i na nalog visokog predstavnika međunarodne zajednice u BiH od 27. marta 2011. godine koji se odnosi na rad Doma naroda Parlamenta FBiH. Visoki predstavnik se tad pozvao na pravno mišljenje Ureda visokog predstavnika od 9. februara 2001. godine o tumačenju određenih ustavnih odredaba, te na tumačenje OHR-a od 15. januara 2007. godine, u kojima je jasno navedeno da Dom naroda Parlamenta FBiH može održati konstituirajuću sjednicu uz prostu većinu delegata koje su izabrali kantoni, može usvajati zakone i započeti proces nominiranja delegata u Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH, dok će upražnjena mjesta u Domu naroda Parlamenta FBiH biti popunjena nakon što naknadni izbor bude potvrđen.

Posebno je istaknuto da je Ustavni sud BiH, postupajući po zahtjevu člana Predsjedništva BiH Borislava Paravca, Odlukom od 27. januara 2006. godine zaključio da su zakoni koje je donio Parlament Federacije BiH od 2002. do 2005. godine u skladu sa Ustavom BiH. U Odluci je navedeno da, prema odredbama Ustava FBiH, nema razlike između delegata iz reda srpskog i druga dva konstitutivna naroda u ostvarivanju njihovih prava na politička prava, naročito prava učešća na izborima, prava glasa i kandidature. Dakle, manji broj delegata iz srpskog naroda od Ustavom predviđenih 17 ne može automatski upućivati da ne postoji mogućnost pokretanja procedura za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošu Vlade FBiH.

(FENA) M.L.