2016-10-06 14:03:29
Jovanović: Djeci s disleksijom ne pruža se adekvatna zaštita
SARAJEVO, 6. oktobra (FENA) – Prvi put u Bosni i Hercegovini se od 3. do 9. oktobra obilježava Međunarodna sedmica podizanja svijesti o disleksiji i Međunarodni dan disleksije radi razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavaju osobe s tim poremećajem.
Koliko prosječni građani, roditelji i djeca znaju o disleksiji te kako obrazovni i zdravstveni sistem tretira osobe koje imaju dijagnozu disleksije, a kako bi trebali, teme su kojima se bavi Udruženje za podršku osobama s disleksijom “Vjetar”, formirano početkom ove godine.
Kako je kazao iz Udruženja “Vjetar” Danilo Jovanović, ovo udruženje će primarno djelovati na podizanju svijesti nadležnih institucija, stručnog kadra i šire društvene zajednice da bi se stekli neophodni preduvjeti za eventualne izmjene postojećeg zakonskog okvira o pitanju metoda podučavanja te razbijanja predrasuda o disleksiji.
– U našem obrazovnom sistemu djeci koja imaju disleksiju i srodne poteškoće u učenju ne pruža se adekvatna podrška te su oni, kao i njihovi roditelji, prepušteni sami sebi u borbi za ostvarivanje osnovnog dječijeg prava: prava na obrazovanje. Kao naredni korak planirano je otvaranje drop-in centra za roditelje, gdje će roditeljima biti dostupne informacije o prepoznavanju disleksije, nadležnim institucijama, alternativnim metodama učenja, a planirano je i otvaranje savjetovališta za roditelje i djecu – izjavio je Jovanović.
Nerazumijevanje sredine i neprilagođen obrazovni sistem najveći su problemi, ističe majka dječaka koji ima disleksiju Lejla Kovačević.
– Tek u devetoj godini mom djetetu je ustanovljena disleksija. Zbog stigme djece i nastavnika prebacio se u drugu školu. Nažalost, i u novoj školi, iako je uvijek briljirao na usmenim, zbog loših ocjena na pismenim ispitima imao je lošije zaključne te zbog toga nije ni upisao srednju školu koju je htio – navodi ona.
Procjenjuje se da svako 10. dijete u svijetu pati od disleksije, rečeno je na konferenciji za novinare.
– Za BiH ne postoje statistike, kao ni mjere unutar obrazovnog i zdravstvenog sistema koje bi pomogle djeci s poteškoćama da napreduju i razvijaju svoje kapacitete. Disleksija se često uviđa tek kada dijete počinje zaostajati u čitanju, pisanju i razumijevanju pročitanog za vršnjacima – istakla je defektolog Edinalda Jakupović.
Naglasila je da je ovaj poremećaj bitno na vrijeme prepoznati, jer korištenjem odgovarajućih metoda podučavanja osobe s disleksijom mogu uspješno učiti i dosegnuti puni potencijal.
Objašnjeno je da je disleksija različitost koja čini teškim sticanje i korištenje vještina čitanja i pisanja.
Neurološkog je porijekla i razlikuje se od ostalih poteškoća u čitanju koje su posljedica lošeg vida ili sluha te slabe i neprimjerene edukacije.
Nema povezanosti između nivoa inteligencije, truda pojedinca ili socio-ekonomskog položaja i prisutnosti disleksije.
(FENA) M.L.