SARAJEVO, 29. septembra (FENA) – U Beču je počela modernizacija i elektrifikacija željezničke linije Beč – Bratislava koja do 2023. godine treba da postane djelimično dvokolosječna linija, saopćio je Eurocomm u Sarajevu.
Željeznička linija između Beča i Bratislave sjeverno od Dunava bit će obnovljena do 2023. za 505 miliona eura. Na ovaj način se želi smanjiti trajanje vožnje sa 65 na 40 minuta. Od modernizacije željezničkih stanica i perona dosta će profitirati mnogobrojni radnici ili studenti koji svakodnevno putuju između dva najbliža evropska glavna grada.
U srijedu je ozvaničen početak gradnje na dionici do granice Marchegg.
Postojeća jednokolosječna neelektrificirana dionica od 37,5 kilometara danas je potpuno preopterećena.
Do stanice Beč-Aspern dionica će već do 2018. godine biti dvosmjerna, a kasnije i na drugim dionicama, što će omogućiti prolaz tri putnička voza po satu – gradske željeznice, regionalnog voza i međunarodnih linija. Ako bude potrebno, moguće je učiniti cjelokupnu dionicu dvokolosječnom do 2030. godine.
Modernizacija podrazumijeva i elektrifikaciju koja će omogućiti povećanje maksimalne brzine sa 120 na 160 km/h.
Dionica s austrijske strane bit će opremljena stanicama “parkiraj&vozi”.
Linija Beč-Bratislava bit će povezana s bečkom metro linijom U2 na stanici Aspern-Nord.
Slovačka će preuzeti modernizaciju, elektrifikaciju i planiranje dvokolosječnog željezničkog saobraćaja od granice Marchegg do naselja Devinska Nova Ves na sjeverozapadu Bratislave, a kraj radova predviđen je za 2022. godinu.
Najveći dio finansirat će austrijsko Savezno ministarstvo za saobraćaj, inovacije i tehnologiju, dok Grad Beč učestvuje s 15 miliona eura.
Modernizacija linije Beč-Bratislava značajna je i za Sjevernomorsko-baltički željeznički koridor.
(FENA) D.V.