2016-11-28 12:47:38
Premijera predstave ‘Fearing’s Funhouse’ 30. novembra u clubu Monument
SARAJEVO, 28. novembra (FENA) – Temeljena na poeziji i prozi glavnog pjesnika američke depresije Kennetha Fearinga, predstava “Fearing’s Funhouse” rađena pod okriljem Balkan American Theatra i cluba Monument premijerno će biti izvedena 30. novembra u tom sarajevskom jazz clubu.
Rediteljski potpis na ovaj komad stavio je Christopher Peditt, dok glumačku postavu čine Amar Selimović, Senad Alihodžić, Davor Golubović, Ejla Bavčić, Vedrana Seksan, Igor Skvarica i Amila Terzimehić.
Najpoznatiji po klasičnom krimi-romanu “Veliki sat”, Kenneth Fearing (1902.-1961.) izazivački originalno, pisanjem sugerira haos u društvu za koje se mislilo da je na rubu da se sruši. Bio je satiričar društva, koristio se crnim humorom i ironijom da preispita “američki san”. Predvidio je današnju modernu anksioznost, informatičko društvo i atmosferu krize prouzrokovane tobožnjom neminovnošću rata.
Reditelj Christopher Peditt istaknuo je na današnjoj konferenciji za medije da u ovom komadu istražuje stvari koje su aktuelne ne samo za američku publiku već i bosanskohercegovačku. Navodi da je priča ispričana kroz viđenje samog Kennetha Fearinga uz jazzom natopljen crni humor, vodeći u srce tadašnje Amerike.
Podsjetio je da je u Sarajevo preselio ovog proljeća, nakon što se istinski zaljubio u grad, te da je dobio ideju upravo u ambijentalnom prostoru cluba Monument postaviti komad na kojem je radio nekoliko godina.
– Sretan sam što sam dobio sedam fantastičnih glumaca, koji su tokom rada na predstavi imali niz ideja. Atmosfera jazz cluba doprinosi tematici – kazao je on.
Amar Selimović, koji je na sceni utjelovio Kennetha Fearinga, ističe da je Fearinga od njegovih savremenika u velikoj mjeri odvajao karakter, stil i način življenja. Njegova je narav, kazao je, bila samodestruktivna, bio je vrlo sarkastičan i nije mogao da se pomiri s onim što je Amerika tada bila – tvrdokorna i konzervativna zemlja koja je težila biti lider na svjetskoj sceni.
– Kažu da nije bio emocionalno osakaćen, ali je bio onemogućen da dijeli emociju, davao joj se samo kroz pisanje – ustvrdio je on.
Senad Alihodžić kao jedan od razloga ulaska u ovaj projekt navodi rad na Fearingovim tekstovima, u kojima na neobičan način govori o ljubavi, poslu kojim se bavi, pisanju ili smrti. Smatra da je izazov svim glumcima igrati na engleskom jeziku, te ocjenjuje da je ovim komadom donesena novina na bh. teatarskoj sceni, posebno u kontekstu ambijentalnosti.
Za Igora Skvaricu ova predstava je značajna jer daje mogućnost glumcu, koja nije tako česta, da propituje samoga sebe i društvo u kojem živi, te promišlja o prihvatanju krutih društvenih normi ili odabiru individualnog doživljaja svijeta.
Koreografiju je osmislila Ena Kurtalić, dio kostima u New Yorku sigurala je Lillyan Peditto. Kao muzička podloga za predstavu korištena su djela jazz legende Charlesa Mingusa.
Reprizna izvođenja komada najavljena su za 6., 7., 13., 14. i 18. decembar.
(FENA) M.L.