2016-12-28 15:30:43
Umjetnička galerija Dubrovnik opovrgava da je izložila falsifikate
DUBROVNIK, 28. prosinca (FENA) – Umjetnička galerija Dubrovnik opovrgnula je u srijedu tvrdnje kako na nedavno otvorenoj izložbi “Granice uma” jednog od najznačajnijih svjetskih umjetnika Francisa Bacona možda nisu izloženi originali.
“Znatan broj stručnjaka jest potvrdio autentičnost djela, a za ovaj predmet posebno je važno da je u sudskom postupku dokazan autentičan, Baconov potpis”, rekla je za Hinu ravnateljica Umjetničke galerije Dubrovnik i kustosica izložbe Vesna Delić Gozze.
U tekstu objavljenom u Jutarnjem listu sumnja se u autentičnost izloženih djela te se navodi, među ostalim, kako crteži nisu u službenom katalogu Baconovih radova objavljenih ljetos.
“Katalog Baconovih djela engleskog izdavača, objavljen u lipnju 2016., ne sadrži, koliko mi je poznato, Baconove crteže nego samo slike na platnu”, ustvrdila je Delić Gozze.
Rezultati detaljnog ispitivanja crteža iz zbirke, od potpisa do papira, predstavljeni 2012. godine u Londonu pokazali su kako su svi crteži Ravarinove zbirke autentični i nema sumnje da je on njihov autor.
Delić Gozze kaže kako je najbitnije što je grafolog utvrdio autentičnost Baconova potpisa, što se u novinskom napisu dovodi u sumnju, a i sam restaurator za papir koji je bio prisutan kada su djela došla u Dubrovnik nije primijetio ništa sporno na crtežima.
Najavila je da će demanti povodom članka u Jutarnjem listu biti dostavljeni putem odvjetnika, dodavši kako se taj tekst “sastoji od zlonamjernih insinuacija. primjerice na temu otvorenja izložbe kao ‘dokaza’ vrijednosti izložbe”.
“Nama kao muzeju nije od primarnog interesa koja osoba protokolarno otvara izložbu nego od čega se otvorenje sastoji. Ovo otvorenje bilo je popraćeno iznimnim glumačkim umijećem Garrya Roosta i njegove izvedbe monodrame naslova ‘Pope Head. The Secret Life of Francis Bacon'”, napomenula je Delić Gozze.
U povodu tog slučaja Umjetnička galerija poslala je medijima tekst odvjetnika Umberta Guerinija koji se tom zbirkom bavi već dvadesetak godina.
U tom se tekstu navodi kako su se sve do 1997. svi slagali da Bacon nije radio crteže, što je i on sam govorio, no te je godine četrdeset njegovih crteža malog formata prodano Galeriji Tate, koji su potvrđeni kao autentični.
Ocjenjuje se da su do sumnji u taj njegov opus doveli financijski interesi i problemi s vlasništvom nad Baconovim djelima nakon njegove smrti.
Izložba jednog od najistaknutijih umjetnika modernog i suvremenog europskog slikarstva hrvatskoj javnosti prvi put predstavlja njegove crteže pastelom, olovkom i kolažima iz zbirke Talijana Christiana Lovatellija Ravarina, s kojim je autor prijateljevao dok je boravio u Italiji, te su tijekom života nastavili suradnju.
Riječ je o svojevrsnom “putovanju kroz umjetnikove misli i druge točke gledišta kako bi bolje razumjeli talijansku zbirku crteža podijeljenu u sekcije koje su povezane s glavnim temama koje je opisao Francis Bacon u Papi, Portretima, Autoportretima i Raspeću”. Izložba ostaje otvorena do 26. veljače iduće godine.
(FENA) R.G.