FENA Novost: Huremović: Podizanje kvaliteta domaćih proizvoda uvjet za izlazak na tržište EU

Desk FENA






[EMAIL TITLE]


2016-11-09 18:23:49

Huremović: Podizanje kvaliteta domaćih proizvoda uvjet za izlazak na tržište EU

TUZLA, 9. novembra (FENA) – Na prvom Business Strategic Forumu (BSF),  koji je danas u Tuzli  okupio 150 poduzetnika, predstavljen je panel Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona “Politike, projekti, izazovi i potencijali”, kojim je ovaj forum i otvoren.

Tema  prezentiranog  panela je poboljšanje poslovnog ambijenta i kvaliteta proizvoda i usluga, s ciljem postizanja bolje konkurentnosti domaćih proizvoda, izjavila je za Fenu  stručna saradnica za trgovinu u Ministarstvu trgovine, saobraćaja i turizma TK-a Dželmina Huremović.

Po njenim riječima,  panel treba da skrene pažnju na neke od problema sa kojima se susreću domaći proizvođači i trgovci i pokuša odgovoriti na pitanja,  kako poboljšati zakonodavni okvir kao preduvjet  u poboljšanju uvjeta poslovanja,  te kako prevazići prepreke u  poslovanju, kao i kako poboljšati poziciju domaćih proizvoda na policama trgovačkih lanaca.

Cilj ovog panela je da se prikupe informacije iz realnog sektora kako bi se mogle uputiti u obliku inicijativa za izmjene i dopune postojećih zakona na svim nivoima vlasti, tvrdi Huremović.

 Huremović smatra da  jedna od značajnih stvari na kojoj treba raditi  i  definisanje strateških razvojnih djelatnosti koje imaju komparativne prednosti i potencijal za razvoj, ali  da  treba inicirati podršku države u tim sektorima.

– Moramo raditi na podizanju kvaliteta proizvoda i certificiranju, to je i  uvjet za izlazak na EU tržište. Mi smo imali problem sa certificiranjem i plasmanom robe u Republici Srpskoj, jer su njihovi standardi usaglašeni sa zakonodavstvom EU, a mi još  nismo došli u tu fazu – kaže Huremović.

Po njenim riječima, inicijative koje dolaze od privrednika su smanjivanje parafiskalnih nameta, uklanjanje zakonskih barijera i ponovno uvođenje olakšica koje su ukinute izvozno orjentiranim proizvođačima.

Ovaj  panel   jedna je od aktivnosti  realizacije Akcionog plana „Kupujmo domaće“, koji ovo ministarstvo provodi od 2013.godine, a koji  ima za cilj  povećati učešće domaćih proizvoda u ukupnoj potrošnji , a time i povećanje obima proizvodnje, broja zaposlenih, smanjenje vanjskotrgovinskog deficita, povećanje konkurentnosti, itd.

Ministar trgovine, saobraćaja i turizma TK-a Mirsad Gluhić rekao je novinarima na otvaranju   Business Strategic Foruma, da on  ima značaj za privredu TK-a, te da bi mogao polučiti konkretne poteze koji će olakšati privrednicima nastup na tržištu, kao i  otvoriti teme o brendiranju proizvoda s ovog područja, kako  bi bili konkurentni i van granica BiH.

 

(FENA) D.V.