FENA Novost: Dummel: Specijalizirati se u oblastima u kojima postoje posebni potencijali

Desk FENA






[EMAIL TITLE]


2016-10-13 12:20:08

Dummel: Specijalizirati se u oblastima u kojima postoje posebni potencijali

SARAJEVO,  13. oktobra (FENA) – Bosna i Hercegovina je na putu ka Evropskoj uniji i sigurno je da ima šta da joj ponudi, samo je potrebno da se specijalizira u oblastima u kojima postoje posebni potencijali i da onda zajedno, s ostalim članicama Unije, radi onako kako je to uobičajeno u EU – izjavio je danas direktor Fondacije “Konrad Adenauer” u BiH Karsten Dummel.

BiH se, po njegovim riječima, nalazi u jednoj posebnoj situaciji u smislu da se puno toga mijenja svakodnevno i da zemlja stoji pred brojnim izazovima.

U saradnji sa susjedima – Crnom Gorom, Srbijom, Hrvatskom i drugima neophodno je raditi na ekonomskom razvoju, posebno u poljoprivredi, automobilskoj i metalskoj industriji, te energetskom sektoru gdje BiH još ni blizu nije iscrpila sve potencijale i to je nešto na čemu zajednički treba raditi.

– Jedan od zadataka koji je dobila Fondacija od svog finansijera, a to je njemačko savezno Ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj, jeste pomoći BiH u smislu razvoja tržišne privrede nakon procesa privatizacije, zatim malih i srednjih preduzeća, te dati podršku na putu ka EU, i zato zajedno s Vanjskotrgovinskom komorom BiH (VTK BiH)i švajcarskim partnerima organizujemo različite manifestacije – dodao je Dummel.

Jedna od njih je i današnja obuka u VTKBiH o temi „Segmentiranje, odabir i pronalaženje poslovnih prilika na tržištu zapadne Evrope“.

Cilj obuke, kako je kazala direktorica Sektora za edukaciju VTKBiH Elma Kovačević-Bajtal, jeste upotpuniti znanje i razumijevanje procesa i osnova segmentiranja tržišta, pronalaženje atraktivnih segmenata tržišta, te načina kako privući nove kupce. 

– Da bi neko preduzeće bilo uspješno ono mora poznavati tržište, njegovu ponudu i potražnju, te svoje prednosti i slabosti u odnosu na strano tržište. Da bi se to postiglo potrebno je što bolje istražiti neko tržište, a za to su neophodne informacije, alati i znanja – kazala je Kovačević-Bajtal dodajući da su informacije dostupne putem eurokomora i da su besplatne.

Napomenula je da BiH ima puno potencijala, ali da se ne radi dovoljno na istraživanju tržišta jer u preduzećima smatraju da u to treba uložiti velika sredstva.

Kovačević-Bajtal je dodala da postoje tehnike koje omogućavaju da se uz pomoć malog budžeta dobiju adekvatne informacije koje će pomoći u osvajanju većih tržišta.

(FENA) E.F.