Ludometar Zanimljivo

Svijetli ‘Tito’ i gorka ‘Jovanka’. Uzdravlje!

komunajzer

Lokalna craft pivara iz Novog Mesta dobila je veliku i besplatnu reklamu u Sloveniji i cijelom regionu nakon što je na tržište pustila seriju ‘titoističkih’ piva, što su jedni ocijenili političkom provokacijom, a drugi smislom za humor i dobar marketing.

U vrijeme bivše države je neformalni, ulični stereotip o Slovencima bio da su oni najmanje za Jugoslaviju, dok je danas suprotan – da najviše jugonostalgije ima u Sloveniji.

Kako najčešće biva da su stereotipi uglavnom pretjerani, s tim u vezi možda je najispravnija tvrdnja: Slovenci se čine samo najopuštenijima po tom pitanju.

No, ako se nostalgija izražava likom (ne)omiljenog Tita, činjenice su drugačije. U nedavno objavljenom istraživanju izvjesnog Giorgia Comaia, Makedonci i Hrvati prednjače s 24 ulice i trga nazvanim Titovim imenom, BiH je na trećem mjestu s 19 ulica, a Srbija na četvrtom mjestu s 15 i tek onda slijede Slovenci (14) i Crnogorci (7), dok je Kosovo u potpunosti lišeno ulica s Titovim imenom. Wikipijedija ima druge rezultate: Slovenci uličnih i trgovskih naziva imaju samo 14, BiH 25, Hrvatska 28, a Srbija dominira s čak 89 ulica i trgova posvećenih Titu. Ni fakti nas ne mogu skontati.

Vratimo se intrigantnom marketingu slovenačke male pivare.

U sklopu nedavne prezentacije craft piva 50-ak slovenačkih porodičnih mikropivara, uz tradicionalne dane piva, najveću pažnju privikli su svijetlo pivo ”Tito” i gorko pšenično ”Jovanka”.

Jednako provokativan nazim nosi i pivara – “Komunajzer“, što na slovenačkom znači stari komunista ili komunjara. Njihovi glavni brendovi su piva ”Josip”, ”Broz” i ”Tito”, pa se, dakle, lijepo treba opiti za kompletiranje nostalgičarskog raspoloženja. Još kada vam ga posluže ‘pionirke’, rasprava ‘za’ i ‘protiv’ čini se gubljenjem vremena…

Foto: FB stranica Komunajzer

pivo Tito i pionirke

1 komentara

Ostavi komentar