Tehnologija u muzici

Tehnologija u muzici – domaća pamet za svjetski potencijal

21. vijek Internet Muzika - regija Tehnologija

Ekipa mladih Zagrepčana predstavila je, na nedavnom SuperUho festivalu u Primoštenu, jedinstveni algoritam u svijetu koji, pojednostavljeno, organizatorima festivala pomaže da slože najefektniji line-up u odnosu na predviđeni budžet.

Gotovo da nema organizatora festivala koji se ne muči s prvim i najvećim problemom – kako izabrati izvođače za program i finansijski ih uklopiti u manje-više ograničeni budžet, a da su oni dovoljno primamljivi za prodaju ulaznica kojom bi se pokrili svi troškovi i ostvarila zarada.

Na nedavnom SuperUho festivalu, odnosno u njegovom pratećem Music Tech Hackathona u organizaciji Muzika.hr i Iskona, grupe mladih programera iz Hrvatske dobile su zadatak da isprogramiraju algoritam koji će organizatori festivala koristiti u takvoj optimizaciji line-upa.

Žiri koji je ocjenjivao dobivene rezultate objavio je da su pobjednički algoritam uradili Matej Grozdanović i Filip Jukić iz zagrebačke BytePande. Oni su uspješno kreirali aplikaciju koja predviđa cijenu i tip izvođača na festivalu, bazirano na nekoliko osnovnih ulaznih informacija, kao što su broj željenih izvođača, njihova ‘tržišna’ cijena te ukupni budžet festivala.

Matej Grozdanović i Filip Jukić iz zagrebačke BytePande
Matej Grozdanović i Filip Jukić iz zagrebačke BytePande

– Sam algoritam bazira se na relativno jednostavnom principu machine learninga, odnosno jedan od jednostavnijih algoritama unutar machine learninga koji se zove linearna regresija – objašnjavaju za Glas.ba autori aplikacije. – Iskoristili smo javno dostupan skup podataka o cijenama bendova koje smo našli na internetu i pomoću kojeg smo trenirali algoritam. S većom količinom poznatih cijena izvođača, algoritam bi trebao davati bolje rezultate, a u ovom trenutku to se čini kao glavni problem, jer one u pravilu baš i nisu javno dostupne. Ipak, organizatori obično imaju uvid u cijene, pa ručnim unosom tih podataka postižu preciznost algoritma u izračunavanju odgovora koji njima trebaju.

Na pitanje o budućnosti aplikacije, odnosno mogućnosti da se domaća pamet proda u svijetu, autori algoritma kažu da u prvoj testnoj fazi treba vidjeti bi li to zaista koristilo organizatorima festivala ili koncerata za planiranje.

– Vjerujemo da je naš projekt definitivno obećavajući, samo je teško u ovom trenutku reći koliko. Još ima prostora za njegov napredak i možda je rješenje da ga u praksi testiramo, što ćemo svakako nastaviti.

Kako radi aplikacija pogledajte u galeriji.