Tom Newman, Sergej Skofljanec, Emir Hot

Recenzija: Emir Hot – Beyond rock (sjajan početak godine)

Muzika BiH Recenzije Show Time

Osmi diskografski naslov, a drugi solo album rock gitariste Emira Hota, pojavio se kao njegovo samostalno izdanje, iz čega njegovi fanovi dobivaju dvostruko: besplatni download i najavu intenzivnijih koncertnih predstavljanja novih pjesama.

Datum izdanja: 31. 12. 2017.
Izdavač: samizdat
Žanr: hard rock
Naša ocjena: 5

beyond rock-emir hot-cover

Poslije albuma s tuzlanskim hard rock grupama Neon Knights i Southern Storm, s kraja 1990-ih, jedan od najsjajnijih gitarista novije generacije u regionalnoj konkurenciji, Emir Hot, na duže vrijeme odlazi u London, usavršavajući ne samo svoje sviranje, već upijajući u postojbini rocka mnogo toga što se ne može spoznati samo u teoriji.

Za vrijeme londonske faze snimio je zajednički album sa Deanom Cleom (ex Osmi putnik), te prvi solistički, ”Sevdah metal”, važan za usporedbu s najnovijim izdanjem.

Prije njegovog predstavljanja, važna je još jedna napomena: gitarista je sredinom prošle godine zaključio londonsku epizodu i vratio se u naše krajeve, spletom raznih okolnosti birajući Dubrovnik za svoju novu adresu.

Nepunih deset godina dijeli spomenuti ”Sevdah metal” i novi ”Beyond rock’.

I dijele ih dva različita lica rocka: ”Sevdah metal” je zatvoren album, žanrovski uokviren u progresivni metal rock, tvrdog zvuka, žestok, pun eksplozije i gitarskih bravuroza, dok je ”Beyond rock”, iako jednako dinamičan, puno lepršaviji – i otvoren.

Još u prvim najavama novog albuma Hot je obznanio da će ga producirati lik svjetskog glasa, Tom Newman. Čovjek je muzičar, ritam gitarista, sa desetak albuma u svojoj diskografiji, ali je čuven postao kao producent kultnog albuma ”Tubular Bells”, s kojim se britanski multi-instrumentalista Mike Oldfield vinuo u planetarnu rock orbitu, a onda u toj ulozi nastavio s njim konstantno raditi.

Zanimljivo je bilo iščekivati šta će Newman uraditi s autorom iz drugačijeg miljea i gitaristom drugačijeg formata od Oldfieldovog.

Glavni rezultat je već naveden: Newman je vješto usmjerio neobuzdanu, eksplozivnu Hotovu strast, naglasio njegovu virtuoznost, ali joj nije dopustio da ”pojede” pjesme (što se virtuozima često događa) i album sasvim otvorio, raširio, dao mu lepršavost koja ga čini primamljivim za širi slušateljski spektar nego što je samo heavy metal populacija.

Zbog toga je ”Beyond rock” i najbolja ‘pokazna vježba’ koliko je presudno da autor, koliko god dobar bio, iza sebe ima mudrog i autoritativnog producenta, naravno uz pretpostavku da se međusobno potpuno razumiju. A Hot i Newman su se našli na toj frekvenciji i dobili smo sjajan rock album.

Analizirati ga od pjesme do pjesme u tom je kontekstu suvišno. Nekima će se svidjetu punokrvni metal kao ”Put do pakla” ili ”Sanjam”, drugima maštovita obrada Atomaca ”Čedna gradska lica”, trećima power rock balade ”Vrijeme bez tebe” ili još impresivnija, višeslojna, mini rock poema ”Ljubav će se snaći i bez nas”, koja ima i predivnu unplugged verziju (s ponovnim naklonom producentu). Bit je da je cijeli album zaokružen, kompaktan i kompleksan do te mjere da kod svakog novog slušanja možete otkrivati nove detalje u radnji ovog muzičkog filma, od pratećih vokalnih vinjeta do maštovitih aranžerskih postavki svih instrumenata.

O instrumentalistima, također, ništa previše: Talijani Dino Fiorenza (bas gitara) i Maestro Mistheria (klavijature) samo su pokazali zašto su svjetska klasa, Slovenac Sergej Škofljanec briljira u vodećoj vokalnoj ulozi, Dubrovčanin Ivuša Gojan (bubnjar grupe Silente) uvjerljivo se uklopio u ekipu.

Sjajno je da 2018. započinje s ovakvim, sjajnim albumom. Bolju najavu da će biti još plodnija nismo mogli poželjeti.

Na kraju spomenimo da je Hot materijal nudio raznim diskografskim kućama, ali nije bio zadovoljan ponuđenim. Zapravo, zbog neponuđenog. Drugim riječima, bili su raspoloženi staviti na album svoju etiketu, a sve ostalo, prvenstveno troškove snimanja i produkcije, da ostane kao Hotov ulog. Budući da ga je on već obavio, izdanje je simbolično 31. 12. stavio na internet. Kao potpuno svoje vlasništvo.

Sigurno to nije najbolja stvar za autora. Za nas, kojima je djelo namijenjeno, ispada kao dobra, pogotovo zbog najave Emira Hota da će u takvoj situaciji pojačati koncertne aktivnosti. A oni baš najvjerniji fanovi, kojima nije teško kupiti album, kasnije će dobiti ograničeni tiraž CD i vinilnih izdanja. To nam je današnja slika – beyond rock.

Credits:

Emir Hot – gitare, Sergej Škofljanec – vokal, Dino Fiorenza – bas gitara, Maestro Mistheria – klavijature, Ivuša Gojan – bubanj.

Muzika i aranžmani: Emir Hot (osim 6, muzika Bruno Langer)
Tekstovi: Emir Hot (1, 3. 4), Selma Čustović (2, 3), Jelena Milovanović (5), Boško Obradović (6)
Producent: Tom Newman

Snimano u studiju “Pavarotti” – Mostar, Bosna i Hercegovina (Novembar, 2017)

Tonski snimatelji i studijski tehnicari: Saša Karabatak i Sead Zaklan; Mastering – Dado Marušic, Studio “DEVA”, Split, Hrvatska

Prateći muzičari:

Muška klapa “FA Lindo” Dubrovnik – hor na 3 i 5
Daria Hodnik Marinković – prateći vokal na 2
Ivan Bonačić – flauta i saksofon na 3 i 8
Maja Stojičević Kovačić – ženski vokal na 3, 5 i 8
Emir Hot – bas vokal na 2 i 4
Hor Muzičkog centra “Pavarotti” Mostar – hor na 1
Atma Anur – bubanj na 7
Ervin Pehlic – prateća gitara na 3
Tina Hristova – solo gitara na 7 (1:30)

Logo dizajn – Tom Newman; Grafičko oblikovanje – Dejan Slavuljica

Songs: 1. Pusti grad, 2. Vrijeme bez tebe, 3. Sanjam, 4. Put do pakla, 5. Ljubav će se snaći i bez nas, 6. Čedna gradska lica, 7. Synergy (feat. Tina Hristova), 8. Ljubav će se snaći i bez nas (unplugged)

1 razmišljanje na “Recenzija: Emir Hot – Beyond rock (sjajan početak godine)

Komentari su zatvoreni.