Irena Žilić, foto Tomislav Sporiš

Uzbudljivi svijet nježnosti i radosti sviranja Irene Žilić

Glas.ba RTV Muzika - regija

Jučerašnje predstavljanje novog spota Irene Žilić za pjesmu ”Omega” sa njenog drugog albuma ”Haze” povod je za video priču o ovoj zagrebačkoj kantautorici, uz preporuku: nađite vrijeme za slušanje svih pjesama, u suprotnom ništa niste doživjeli.

Malo je neobično da je sve buknulo odjednom, ali valjda to tako ide, iskreno, nadam se da neće ni stati, prije tri godine izjavila je Irena Žilić o pojavi sve većeg broja novih, mladih imena na kantautorskoj sceni na ovim prostorima, koja je u kratkom roku postala vrlo popularna.

I još nije izgubila ništa od tog poleta, naprotiv, sve je zanimljivija i raskošnija.

Irenin prvijenac, EP Days of innocence, sa četiri broja, objavljen je krajem 2012. godine na Bandcampu kao besplatan download, kao pomalo stidljivo predstavljanje bez medijske najave. Iako je internet džungla u kojoj se lako zaluta, dovoljno je vještih koji su Irenu pronašli i zaljubili se u njenu muziku.

S tog izdanja – ”By My Side”:

U jesen 2014. pojavljuje se Irenin prvi CD album “Travelling“.

Snimljen je uz pomoć trojke koju su činili Mark Mrakovčić (piano, bas, udaraljke, produkcija, mastering), Vatroslav Gmaz (bubnjevi, udaraljke) i Ivana Žabkar (violina), sa 11 Ireninih autorskih akustičrskih indie-pop pjesama.

Album je objavljen opet kao free na Bandcampu i kao CD u vlastitom izdanju pod etiketom ”Cuckoo”, što znači ponovo bez marketinškog mehanizma velikih izdavača, ali još jednom publika i muzička kritika prihvaćaju pjesme kao veliko osvježenje.

”Cricket and Mouse” – uvodna tema albuma:

Jednako kao prvi, i drugi album ”Haze”, objavljen 15. 3. 2017. i realiziran sa Markom Mrakovčićem, dobio je samo riječi hvale od strane kritike i publike, a Irena Žilić već bezrezervno svrstana među najistaknutije autorice na kantautorskoj sceni u Hrvatskoj.

Jeste ta scena brojčano i kvalitetom još više buknula, ali njeni kreatori su uglavnom ‘anti-zvijezde’, okrenuti klubovima i intimnijoj atmosferi, koju u značajnoj mjeri usmjerava program ”Akustika” zagrebačke rock knjižare ”Rockmark”.

”The Moon” sa albuma ”Haze” uživo na ”Akustici”:

Uz Irenu uživo nastupaju Ivana Žabkar (violina i synth), Lucija Potočnik (bas) i Davor Marinac (bubnjevi, udaraljke), pa je zvuk dinamičniji, ali je to i dalje muzika ispunjena nježnošću i tako uočljivom radošću sviranja.

Svako poređenje je nezahvalno. Kao uzore, sama Žilićeva je jednom spomenula globalno manje poznate izvođače iz Velike Britanije, kao što su Anna Calvi, indie pop sastav London Grammar, duo AlunaGeorge, londonska kantautorica Lianne La Havas, a u stilskom usmjerenju eklektičnu fuziju jazza, bluesa, electro muzike i klasike.

No, nije daleko njezin stil pjevanja, kristalni glas i posebna emotivna izražajnost od onoga što se može nazvati ‘kad se sretnu Norah Jones i Sinnead O’Connor’.

Pokazuje to najnoviji spot ”Omega” sa drugog albuma:

Vratimo se nakratko u 2012. Irena Žilić je tada pokrenula jedinstveni projekt ”Cuckoo Sessions”, sa idejom da isključivo na You Tube kanalu predstavlja neke intrigantne kantautore iz svoje generacije.

Tu su se pojavili Zagrepčanin Luka Belani, Splićanka Lovely Quinces, britanski kantautor Nick Parker, beogradski sastav Stray Dogg i projekt je stao. Ne ulazeći u razloge, velika je šteta da se nije nastavio, jer danas je puno zanimljivih kantautora u cijelom regionu i njihov specijalizirani video poligon bio bi vrijedan doprinos.

Cockoo Session – Lovely Quinces (Split):

1 razmišljanje na “Uzbudljivi svijet nježnosti i radosti sviranja Irene Žilić

Komentari su zatvoreni.