Glas.ba RTV Magazin Uncategorized

15 posebnih koncertnih trenutaka svih vremena

gitarista

Desetine hiljada manjih, intimnijih koncerata i velikih stadionskih spektakla uknjiženi su u planetarnu istoriju popularne muzike, ali neki među njima su posebni za sva vremena. Izabrali smo 15 takvih koji se mogu smatrati najvećim koncertnim trenucima ikad.

bob-dylan-newport

Bob Dylan, prvi ‘electric-show’ u Newportu, 1965.

Od 1962. i prvog albuma do 1965. godine Bob Dylan je postigao je status vodećeg predstavnika revivala američkog folka, a na krilima prvih albuma mediji su ga označili kao portparola generacije.  Kada je u martu 1965. izdao svoj peti album ”Bringing It All Back Home”, dogodilo se nešto novo – na jednoj strani LP ploče Dylana je pratio električni bend, a druga je bila uobičajena, Dylana koji je sebe pratio na akustičnoj gitari. Samo pet dana prije nego što će 25. jula 1965. nastupiti na Newport folk festivalu, izlazi i singl za najavu novog Highway 61 Revisited albuma – električarski rock broj “Like a Rolling Stone”. Već je tada trebalo biti jasno da se on mijenja, no kada je na bini Newporta održao svoj prvi električni koncert, dio publike je negodovao, dobacivali su Dylanu razne uvrede, a u medijima je listom proglašen ”izdajicom”. Danas znamo: bio je to jedan od najvećih trenutaka u istoriji popularne muzike, dan kada se Dylan potpuno okrenuo rocku.

Jimi Hendrix pali gitaru na Monterey Pop festivalu 1967.

Uvod u ovu priču se dogodio 31. 3. 1967. Hendrix je prvi svirao na koncertu u dvorani Astoria, na početku britanske turneje na kojoj su zajedno svirali The Walker Brothers, Cat Stevens, Engelbert Humperdinck i još neki izvođači. Svoj set je završio paljenjem gitare, što je šokiralo, ali i fasciniralo publiku. Taj trenutak nije snimljen, ali jeste tri mjeseca kasnije, 18. 6., kada su The Jimi Hendrix Experience nastupili zadnjeg dana Monterey Pop Festivala, a paljenje gitare na sceni postalo mitski Hendrixov potpis i jedan od najuzbudljivijih trenutaka live showa.

Janis Joplin, Monterey 1967.

Isto izdanje Monterey Pop Festivala imalo je još jednu istorijski veličanstvena epizoda. Istog dana kada je svirao Hendrix, po drugi put nastupili su Big Brother and the Holding Company i dogodio se trenutak kada se njihova pjevačica Janis Joplin vinula pravo do zvijezda. Šest minuta “Ball And Chain”  učinili su da svim prisutnima padne čeljust. Mama Cass, iz tada mega-slavnih The Mamas and the Papas, oduševljeno je izustila “Vau, to je bilo heavy”, što je zabilježeno u filmu o festivalu.

Keith Moon uništava bubnjeve (Opera House, Illinois, USA, 10. 3. 1968.)

I ova priča ima kratki uvod. Na koncertu rock grupe The Who u Railway Tavern klubu u jednom gradiću u Engleskoj, 18. 9. 1964., gitarista Pete Townshend svirao je po običaju prilično žestoko zbog čega je slučajno oštetio instrument. No, naljutio ga je podsmijeh iz publike, pa je gitaru razbio u komadiće udarajući njome po pozornici i koncert je nastavio s drugom gitarom. Na sljedećem nastupu Keith Moon je razbio svoje bubnjeve i publici se to toliko svidjelo, da su The Who nastavili uništavati instrumente i na narednim svirkama. Tako se slučajno razvio prepoznatljivi dio njihovog live showa. Uglavnom, incident u Railway Tavernu proglašen je za jedan od “50 trenutaka koji su promijenili rock and roll”.

Johnny Cash Live in San Quentin, 1969.

Prvi zatvorski koncert Johnny Cash je izveo 1957. u Huntsville State Prisonu, a prvi famozni bio je 1. 1. 1958. u San Quentin State Prisonu. Dva posebno slavna su objavljena i na albumima, Folsom Prison iz 1968. godine i San Quentin, koncert održan 24. 2. 1969.

Zanimljivo je da je Johnny Cash čuvenu pjesmu Folsom Prison Blues napisao i snimio još 1955. godine, a inspiracija je dobio nakon što je kao pripadnik američkih snaga u Njemačkoj gledao film ”Inside the Walls of Folsom Prison”. Velik dio pjesama koje je izvodio imao je veze sa zatvorskim životom. Kako god, Cashovi zatvorski koncerti postali su posebno i slavljeno poglavlje pop kulture.

Ostavi komentar