Brbljaonica Samo urbano Show Time

Hanka Paludim, propušteni izvozni adut – pop muzike?

Hanka Paldum

Proslavljeni njemački autor Ralph Siegel ponudio je da finansira nastup BiH na Eurosongu, te da komponira i producira pjesmu za taj projekt, ali izričito pod uvjetom da ju izvede kraljica sevdaha, Hanka Paldum.

Ralph Siegel, 72-godišnji njemački kompozitor, među najpoznatijim je autorskim figurama Eurosonga. Od 1974. na tom takmičenju izvedene su 24 njegove pjesme, jedna je pobijedila (1982.), dok su pet osvajale drugo, odnosno treće mjesto, a posebno je zanimljivo da je komponirao i za pjevače drugih zemalja – među ostalim za crnogorsku predstavnicu Andreu Demirović, 2009. godine.

I, eto, taj Siegel, kako otkriva sarajevski Avaz, bio je spreman pjesmu uraditi za Hanku Paldum, ali i još više, da sam u cjelosti finansira nastup BiH na Eurosongu, ove godine u Lisabonu.

Malo morgen. Budući da je državna radio-televizijska kuća BHRT nagomilala dugove prema EBU asocijaciji, BiH je do daljeg isključena iz showa.

No, zanimljiva je Siegelova želja da radi isključivo sa Hankom.

Nekada vrlo popularna sarajevska folk pjevačica zablistala je daleke 1974. s prvim velikim hitom ”Voljela sam oči nevjerne”, ali u orbitu ju je lansirala pjesma koja je na singlu prodana u više od milion primjeraka (!!!), ”Voljela sam, voljela”, koju je za nju 1978. napisao jedan od najtvrdokornijih rock autora, Milić Vukašinović.

Hanka, Laza Ristovski, Muradif Brkic, Milic Vukasinovic-studio

Hanka, Laza Ristovski, Muradif Brkić, Milić Vukašinović-studio (privatna arhiva E.Ričl)

On je poslije izlaska iz Indexa već imao svoj Vatreni poljubac i prvi mega-hit “Doktor za rock ‘n’ roll”. Prisjećajući se njegovih ranih epizoda sa Kodeksima i trojkom Mića, Goran i Zoran, govorimo o jednom u to vrijeme među najposvećenijim domaćim rock muzičarima. Taj Mića osjetio je neku posebnu urbanu notu kod Hanke i napisao joj pjesmu.

Činili su isto kasnije i drugi vrlo poznati pop i rock autori, a skoro uvijek se to smatralo nekom vrstom svetogrđa, prodaje za pare.

Na zanimljivo razmišljanje potiče sada internacionalno proslavljeni Nijemac Ralph Siegel.

Kada god se u zadnjih dvadesetak godina tražio recept kako da se kroz Eurosong nametnemo svijetu, vrlo često su autori pokušavali na ‘pametan način’ koketirati sa lokalnim etnom i uvijek su ga prezentirali pop izvođači. Nikada ta vrata nisu bila otvorena za originalne etno/folk izvođače poput Paldumove.

Hanka-Paldum-koncert

Zbog antagonizma između pop & rock struje i folk struje, prema kojem je jedna strana ”urbana”, a druga ”seljačka”, ti svjetovi su se uvijek sudarali, bez obzira na apsurdnu notornu činjenicu da su gotovo stalno ‘posuđivali’ muzičke ideje jedni od drugih. Ali, da folk pjevačica bude zvanični predstavnik zemlje na nekom ‘uljuđenom’ festivalu, to nikako nije moglo. Prihvatljivo je bilo samo da pop izvođači pjevaju – folk.

Tumačenja su raznolika, ali sva sliče na panični strah skorojevičkih lovatora od prepoznavanja njihovog stvarnog društvenog porijekla.

I Amerika ima svoju ”seljačku” muziku, country je najpoznatija. I nemaju problem s tim što su Dolly Parton ili Garth Brooks popularniji od svakog ”urbanog” izvođača. Jazz-soul-blues pjevačica Norah Jones ili r&b-jazz-hip hoperica Queen Latifah nemaju problem da s Partonovom snime duet.

Šteta što BHRT zbog tehničkih razloga ne može na Eurosong. Zanimljivo bi bilo, prvenstveno, kakav odgovor bi dobio Ralph Siegel. A još zanimljivije kako bi Hanka prošla na pop festivalu. Do neke nove slične epizode, dogodili se ikada, sredinom će i dalje vladati turbo pogon.

Ostavi komentar