Like

Autor izuma potpuno razočaran: dislike za like

21. vijek Internet Samo urbano

Američki programer Justin Rosenstein, autor jedne od najslavnijih ikona na planeti poznate kao ”like”, danas se kaje zbog svog izuma i smatra da je ta opcija počela ugrožavati mentalno zdravlje ljudi.

Rosenstein je u maju 2007. napustio Google i postao vodeći inžinjer u Facebooku, blisko sarađujući sa Markom Zuckerbergom na unapređenju stranica ove vodeće društvene mreže, pa je, među ostalim, kreirao opciju ”like”.

Taj sada već planetarno slavni ‘palac gore’ donio mu je bogatstvo izraženo u stotinama miliona dolara, ali danas 34-godišnji programer kaje se zbog svoje inovacije.

‘Like’ nije samo najčešće korištena opcija Facebooka, već je postao simbol modernog socijalnog življenja, do te mjere da su se roditelji počeli odlučivati da im se dijete zove Like, kao što je zo prije nekoliko godina učinio jedan izraelski par uz objašnjenje da je to ‘moderni ekvivalent tradicionalnom imenu Ahava, koje znači ljubav’.

A ‘like’ je, smatra Rosenstein, proizveo globalnu zabludu, daleko od svake ljubavi. Milioni korisnika Facebooka postali su ovisnici o broju lajkova, zanemarujući činjenicu da većina dobijenih palaca gore ne znače ništa, da postaju stvar rutine, da se na oznaku klikne reda radi i bez pronicanja u sadržaj objavljenog posta.

Vrijediš koliko lajkova dobiješ – postala je prava masovna i histerična opsesija.

Jedna studija iz 2016. pokazala je da što više vremena mladi provode na socijalnim mrežama toliko im se povećava vjerovatnoća da će postati depresivni.

Prevedeno: malo lajkova koje dobijemo od ”prijatelja” čine nas nesretnim, a previše lajkova obmana je za naše samopouzdanje.

”Svi postaju polako poremećeni, cijelo vrijeme”, kaže Rosenstein, koji Facebookove lajkove vidi kao pseudo-zadovoljstvo, jednu od mnogih karakteristika koje doprinose onome što kritičari Silikonske doline opisuju kao novu “ekonomiju pažnje”.

like horror