Isidor Bobinec

Portret: Isidor Bobinec, rijetki domaći synthwave autor

Muzika - regija Show Time

”Puno ljudi danas mogu snimati, zahvaljujući kompjuterima i vrlo naprednim softverima, ali to ne znači da stvaraju muziku i da se mogu nazivati autorima.”

Synthwave (nazivan i retrowave, te futuresynth) po definiciji je žanr elektronske muzike kreiran pod uticajem filmova iz 1980-ih i muzike video igara.

Estetski gledano, synthwave nudi retrofuturističku perspektivu, emulirajući filmsku fantastiku, akciju i horore iz 1980-ih, zbog čega se ponekad poredi sa cyberpunkom (u muzici: Sigue Sigue Sputnik ili neki albumi Nine Inch Nails i Kraftwerka), pa izražava nostalgiju za kulturom osamdesetih, pokušavajući da uhvati atmosferu tog doba.

Počevši od ranih godina ovog milenija, žanr se počeo razvijati u različitim zajednicama na internetu i od 2010. stiče sve veću popularnost u svijetu.

Na našim prostorima synthwave autori su, ipak, još vrlo rijetki i jedan među njima je Isidor Bobinec iz Novog Sada.

Ovaj 30-godišnjak počeo je svirati trubu kada je imao devet godina, da bi već u svojoj 19-oj postao profesionalni muzičar u novosadskom Srpskom narodnom pozorištu, a nastupa i sa Vojvođanskim simfonijskim orkestrom i Zrenjaninskom filharmonijom.

Klasičari su obično muzički konzervativni, ali Bobinec zadnjih desetak godina paralelno boravi i u potpuno drugalijem muzičkom svemiru. Zapravo, kada je imao 15 godina, kratko je producirao d&b i techno muziku, a 2016. ponovo se vraća u taj svijet, ovaj put posvećujući se synthwaveu, pa je u to vrijeme izdao svoj prvi album tog žanra pod nazivom “Dark Night Genesis“.

U skladu s estetikom žanra, Bobinec je svoju inspiraciju retro elektronikom i filmskom muzikom iz ’80-ih kreirao u kombinaciji modernog elektro zvuka i dark syntwave forme.

Poslije prvog albuma slijedila su izdanja “3218 (Thirty Two Eighteen)“, produkcija jedne pjesme na “Magnatron 2.0” i remiks “Réno – Debut Album”.

Objašnjavajući zašto je u vrlo šarolikom izrazu elektronike izbrao upravo synthwave, u jednom intervjuu za britanski Betawave blog naglasio je:

Ja volim futuristiku i sci-fi filmove, fasciniran sam vizuelnim bogatstvom koji nude i najbolji dio toga je to što u svim tim filmovima i video igrama možete vidjeti kako njihovi autori nemaju nikakvih ograničenja za svoju maštu. Sve je moguće i to je nešto što me jako privlači.

Na neki način nije slučajno da uprvo jedan Novosađanin bude među rijetkim protagonistima dosta skromne synthwave scene na ovim prostorima.

O tome Isidor Bobinec kaže:

Dobra stvar je da je Novi Sad, grad u kojem živim, domaćin čuvenog EXIT festivala na kojem se okuplja puno alternativnih ljudi. Tada makar jednom godišnje možete doći i slušati sjajnu muziku, čuti umjetnike koji vam otkrivaju vlastitu fantastičnu maštu, a istovremeno pobuđuju vašu i ruše sva ograničenja pred vama.

Takođe ću reći da postoji puno kompozitora, jer svi mogu danas raditi snimke. Softver je toliko napredan da vam ne treba posebno znanje o muzici da napravite numere. Ali, to je problem, svi ih mogu raditi, ali svi ne mogu napraviti muziku, a to je moj krajnji cilj: da stvaram muziku, a ne da nižem tonske zapise.

Budući da je, kako rekosmo, domaća synthwave zajednica skromna, Bobineca možete pratiti na njegovom bandcampu ili kontaktirati na Facebook stranici, pa zajedno širiti ovaj muzički žanr.

1 razmišljanje na “Portret: Isidor Bobinec, rijetki domaći synthwave autor

Komentari su zatvoreni.