Splitski vikend: sajam popa, revija trofeja – i brod duhova

Brbljaonica Muzika - regija Show Time

Vikend pred skorašnji euro-electro urnebes, kada će Split biti metropola drugačijeg zvuka, grad pod Marjanom bio je centar svita od domaćeg glamura. Slavila se sadašnja pop elita, dijelile silne nagrade i prizivala (bolja?) prošlost.

Počelo je dodjelom novih trofeja, u petak navečer, kada su na Prokurativama uručivane nagrade “Cesarica“, kao još jedna marketinška potpora šlagersko-zabavnoj sceni, koja je najdominantnija u hrvatskim elektronskim medijima.

Upravo zbog toga vjerovatno neće završiti gašenjem poslije par godina, poput nekadašnjih rock nagrada Crni mačak i Zlatna koogla. Istovremeno, usmjerena na glasanje publike (onaj dio koji ima volje to činiti) ”Cesarica” traži svoj populistički status u konkurenciji sa strukovnim nagradama Porin i Status. Drugim riječima, stvara se ambijent ‘i vuk sit i ovce na broju’, ma koliko ni jedna od nagrada na ovim muzičkim prostorima ne mijenja bitno prodaju diskografskih izdanja, kao u svijetu.

Zeljko Bebek, Split 2017

Kako god, prvu “Cesaricu” za zabavnu glazbu osvojila je pjesma “Ja po kafanama” u izvedbi Željka Bebeka, dok Maja Šuput ima najveći internetski hit, spot “Ne lomi mi srce, pregledan preko 15 miliona puta, a Tončiju i Vjekoslavi Huljić dodjeljene su nagrade “Cesarica” za hit autore, koji su napisali neke od najvećih prošlogodišnjih hitova za Grašu, Danijelu, Rozgu i druge.

Kao rock hit “Cesaricu” je dobila pjesma Parnog valjka “Opet se smijem“, ali suštinski u ovakvoj priči rock je samo nužni ukras, daleko od komercijalnog potencijala pop kategorija. Za uspordebu, Valjkov je hit pregledan otprilike 120 puta manje nego video Šuputove.

Dan poslije – Prokurative i glavni događaj, 57. Splitski festival.

Splitski festival, Prokurative
Splitski festival, Prokurative

Publika je svoj glas dala Marku Škugoru i pjesmi “Ka’ dica”, organizator je Ivici Krajaču dodijelio Nagradu za izuzetan doprinos, dok je odluka žirija samo potvrdila da obimna promotivna kampanja, sa ogromnim angažmanom diskografa i kod nas može dati rezultate – pobjednicom je proglašena Mia Dimšić, nova kantautorska senzacija u Hrvatskoj, koja je izvela pjesmu “Sunce, oblak, vjetar“.

Mia jeste sa svojim debi albumom “Život nije siv” zaslužila epitete koje stalno dobija, ali takav medijski intenzitet koji ju je pratio može biti i veliki pritisak na mladu Osječanku, pa će njen drugi album biti presudniji od debitantskog.

Treće poglavlje splitskog vikenda lakih nota čini i nova ‘’institucija’’, predstavljena u okviru “Cesarice”, nazvana Brod velikana hrvatske popularne glazbe “Marijana”.

Zašto ne trajekt? Ili tramvaj?

Po mnogim elementima vidljivo je da je muzička scena u Hrvatskoj institucionalno, diskografski, medijski i na svaki drugi ‘logistički’ način prilično ispred ostalih u okruženju. Unije autora i diskografa, Institut glazbe, realtivno uređena zaštita umjetničkih prava i konstantno vrednovanje (bar većine) onih koji su stvarali davnašnje temelje scene, sve to zaslužuje – gledano sa strane – samo riječi hvale. Ali, imaginarni ‘Brod velikana’ i virtualno ukrcavanje posade koju čine preminuli velikani malo je previše. Mnogi među njima, nekako sam uvjeren, odbili bi da kroče na takvu izmišljenu fantomsku palubu.

Velikani su, ipak, zaslužili bolje ideje.

Autor naslovne fotografije: Večernji list