Big brother zna kad god kupujemo i offline

21. vijek Internet

Iako Google u vezi s novim rješenjima praćenja korisnika tvrdi suprotno, eksperti koji se bave zaštitom ličnih podataka kažu: Ako vam je stalo do vaše privatnosti, definitivno bi se trebali zabrinuti.

Google je počeo koristiti bilione podataka o transakcijama napravjenim putem kreditne kartice, kako bi dokazali da njihovi online oglasi utiču na ljude da obave kupovinu – iako se ta kupovina dešava offline u stvarnim prodavnicama između četiri zida, objavila je tvrtka.

Ovaj napredak pruža mogućnost Googleu da odredi koliko je obavljenih prodaja bilo direktno generisano iz digitalnih oglasa i kampanja, cilj koji insajderi u ovoj industriji već odavno nazivaju ‘sveti gral’ online oglašavanja. Ali, ova objava je takođe obnovila dugotrajne žalbe vezane za privatnost i to kako kompanija koristi privatne podatke.

Kako bi omogućio ovu neodoljivu, višemilionsku, silu oglašavanja, Google već analizira korisničke navike surfanja, povijest pregledavanja i geografske lokacije, koristeći podatke od populanih aplikacija koje posjeduje (YouTube, Gmail, Google Maps i Google Play store). Sve te informacije povezane su sa stvarnim identitetima korisnika kad se uloguju na neku od Googleovih usluga.

internet-privacy

 

Novi podaci o kreditnim karticama omogućavaju tehnološkom gigantu da poveže ove digitalne tragove sa podacima o prodaji u ‘stvarnom svijetu’, i to na daleko opsežniji način nego što je to prije bilo moguće.

Ali, čineći to, Google ponovo ulazi na teritoriju koju potrošači smatraju previše intimnom i potencijalno osjetljivom. Zagovarači privatnosti rekli su da jako malo ljudi razumije da se njihova kupovina analizira na ovaj način, te da bi se zbog toga mogli osjećati neprijatno, unatoč uvjerenjima iz Googlea da su učinili sve potrebne korake kako bi zaštitili lične podatke svojih korisnika.

Google je, takođe, odbio detaljno pojasniti kako novi sistem funkcioniše, ili koje to kompanije analiziraju podatke s kreditnih kartica u ime Googlea iz kojeg, pak, izjavljuju da neće direktno upravljati tim podacima, nego da njihovi partneri, nepristrane kompanije, imaju pristup i do 70% podataka o transakcijama obavljenim putem kreditnih kartica u SAD-u.

”Ono što mi je stvarno fascinantno je to da kompanije postaju sve više nametljive u smislu prikupljanja podataka, a u isto vrijeme postaju sve tajnovitije,” izjavio je Marc Rotenberg, Izvršni direktor Centra za privatnost elektroničkih podataka. Pozvao je vladu i Kongres da traže odgovore o tome kako Google i druge tehnološke kompanije skupljaju i koriste podatke od svojih korisnika.

zaštita privatnosti na mrezi

Ova objava stiže u vrijeme kad Google pokušava da umiri negodovanje oglašivača na pitanje kako su njihovi dolari utrošeni. Google radi na tome da ostavi u prošlosti bojkot YouTubea, nakon što je u vijestima objavljeno da se reklame za neke mainstream brendove pojavljuju zajedno sa ekstremnim sadržajima, što uključuje i stranice koje sadrže govor mržnje i nasilje.

Google već godinama iskorištava podatke o lokacijama iz Google Maps aplikacije u pokušaju da dokaže da saznanje o ljudskoj fizičkoj lokaciji može ‘zatvoriti krug’ između fizičkog i digitalnog svijeta. Korisnici ovo mogu blokirati prilagođavanjem postavki na svojim pametnim telefonima, ali rijetki to i urade, kažu stručnjaci za zaštitu privatnosti.

Inicijativa od utorka omogućava Google-u da koristi transakcijske podatke o mnogo većem uzorku potrošača nego ikad prije, ali nedostatak detalja o tome kako se rukuje s ličnim podacima izazvala je brigu kod stručnjaka za zaštitu privatnosti.

Paul Stephens, iz Odjela za zaštitu privatnosti, izjavio je kako samo nekoliko podataka može omogućiti oglašivaču da identificira pojedinca, a izrazio je zabrinutost da Googleov sistem za čuvanje identiteta korisnika stoji na meti hakera koji su u prošlosti uspješno uklonili zaštitu privatnosti koje su stvorile druge tvrtke nakon kršenja podataka.

”Ono što smo naučili je činjenica da je ekstremno teško anonimnizirati podatke,” rekao je. ”Ako vam je stalo do vaše privatnosti, definitivno bi se trebali zabrinuti.”

Izvor: The Washington Post