Napad u Manchesteru – nasumični ili posebno birani cilj?

Brbljaonica Show Time

James Harkin, direktor Centra za istraživačko novinarstvo u Londonu i reporter koji je izvještavao iz Sirije, za Billboard analizira neke okolnosti smrtonosnog terorističkog napada na koncertu Ariane Grande.

Dok je još mnogo nepoznanica o samoubilačkom bombaškom napadu u Manchester Areni, nakon koncerta Ariane Grande, kao i motivima 22-godišnjeg Britanca Salmana Adebija, koji je počinio strašni zločin, Islamska država je počinioca označila kao jednog od svojih pristaša.

To bi moglo značiti ništa više od toga da je on proveo previše vremena gledajući ISIS propagandu na internetu, ali da Abedi izabere foaje koncertne dvorane i nastup izvođačice poznate po svom feminističkom stavu i seksualnom samopouzdanju, ne izgleda kao slučajnost s obzirom na mržnju ISIS-a prema zapadnoj pop muzici, u kombinaciji sa tvrdim srednjovjekovnom stavovima o ženama, što je ključno za rast Islamske države od samog početka.

Nakon napada na koncertnu dvoranu Bataclan, u novembru 2015. godine, mnogo je napisano o ratu Islamske države protiv zapadnjačke muzike, koji je počeo davno. Čim su uzeli teritoriju i vlast u Siriji, militanti su počeli uništavati muzičke instrumente, zabranjivati muziku na radiju i predstavljati muzičare kao kriminalce ili narkomane, sa posebnim naglaskom na sve oblike pokazivanja ženskog lika.

Jedan od prvih poteza militanata u Siriji bio je da u školama odvoje dječake od djevojčica, a takav njihov osjećaj vjerskog dostojanstva odnosio se i na nastavnike, koje su takođe odvojili po spolu i svaku školu koja se nije pridržavala novih pravila odmah zatvarali.

Žene na teritoriju Islamske države u Siriji i Iraku ne mogu se kretati bez pratnje i njihova glavna funkcija je da rađaju i podižu nove generacije djece u slavu Islamske države. Novinari, koji su napravili grešku ulazeći na njihovu teritoriju, imali su velike nevolje samo gledajući “njihove žene”, a jedan novinar otet je u proljeće 2013. godine i prošao kroz grozno mučenje za “zločin” fotografiranja djevojke pod nikabom.

manchester-ariana-grande-scene-2017

U do sada objavljenom popisu žrtava u Manchesteru puno je djevojaka i mladih žena. To je možda ključ. U objavi Islamske države o zločinu napomenuto je da je njihov vojnik na meti imao “okupljanje križara” u ”besramnom koncertnom prostoru”. Za njih, pojavljivanje pjevačice sa jakim izrazom seksualnosti, kao što je Ariana Grande, bila je dodatna opasna, bezbožna kombinacija.

Iako autor ove kratke analize ne spominje taj detalj, mi ćemo još jednom podsjetiti i na naziv Arianine svjetske turneje, ”The Dangerous Woman Tour”, koji je u kontekstu Harkinove priče mogao biti još jedan poziv za grozni teroristički čin.

Podsjetimo i na vijest koju je Glas.ba objavio samo sedam dana prije terorističkog napada u Manchesteru – da je američka rock grupa Kansas prihvatila savjet svoje Vlade da se ovog ljeta izbjegavaju putovanja u Evropu zbog mogućeg terorizma, pa je otkazala dio svoje evropske turneje.

S druge strane, u svjetskoj muzičkoj zajednici sve češće se javljaju glasni pozivi na ”otpor”, odnosno potrebu da se ne podlegne prijetnjama i strahu.

Blondie i Take That jesu otkazali svoje nastupe u Londonu i Liverpoolu neposredno nakon tragedije, ali samo kao znak poštovanja prema žrtvama napada, dok su Celine Dion, Guns N’ Roses, Phil Collins i Iron Maiden – koji u ovom razdoblju imaju najavljene koncerte u Velikoj Britaniji – objavili da će, uprkos svemu, održati nastupe i posvetiti ih stradalima u Manchesteru.