Gorillaz Live intervju

Novi muzički menu: interaktivni, hologramski ili virtuelni?

Muzika - svijet Show Time Tehnologija

Živimo li već tehnološku budućnosti ili je ovo samo međurazdoblje? Od početka milenija počeli su eksperimenti s novotarijama, u koje se, gle čuda, i mi uključujemo. Ipak, u utrci najmaštovitijih Gorillaz još predstavlja sami vrh.

Gorillaz je danas objavio svoj dugo očekivani, povratnički album “Humanz“, koji u de-luxe ediciji ima i zanimljiv bonus track, pjesmu u kojoj gostuje nova britanska super zvijezda Rag’N’Bone Man.

Vijest o Gorillazu prilika je da nešto više kažemo o toj temi modernog muzičkog menija, u kojem se smjenjuju interkativni, hologramski i virtuelni sadržaji, koji scenu čine potpuno drugačijom nego prije samo dvadesetak godina.

Možda najraniji primjer miješanja realnog i virtuelnog u pop kulturi dogodio se 1996. godine, kada su se u jednoj epizodi Simpsona pojavili Cypress Hill i Londonski simfonijski orkestar, no pravi uvod za ovu priču je jedan vrlo zanimljivi podsjetnik o pionirskom događaju koji je izveden – kod nas!.

Interaktivni ili ‘Milenijski koncert‘ je projekt Gibonnija, koji se događao 5. 9. 2000. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Rijeci, a zahvaljujući novoj ISDN tehnologiji, na sceni su mu se ”priključili” sa lokacije u Zagrebu Vlatko Stefanovski te u Splitu Klapa Cambi.

Vjerovali ili ne, tek 2003. je David Bowie izveo sljedeći ISDN koncert u svijetu, kada je njegov nastup u Londonu u isto vrijeme prikazivan u 21 kino dvorani diljem svijeta.

Bili su to zanimljivi ‘pokazi’ nove tehnologije, ali nisu postali stalna praksa.

A onda su se, kao komercijalno efektnija opcija, počeli pojavljivati hologramski koncerti. Prvi se, ne treba puno pogađati, dogodio u Japanu, 2011. godine, a ”izvela” ga je Miku – virtuelna 3D pjevačica dizajnirana za ovu priliku. Prvi hologram sa živim pjevačima, pak, priredili su (opet očekivano) Južnokrejanci, u maju 2013., i njihove zvijezde K-Pop, uključujući famoznog Psyja te njegove hitove “Gentleman” i “Gangnam Style”.

Michael Jackson je nastupio u ”obliku” holograma 2014. na dodjeli Billboard nagrada, što je svojedobno izazvalo more pozitivnih komentara u cijelom svijetu. Bio je to spektakl koji je oduzimao dah (koncert je ‘izveden 2015. i u Zadru!), u drugačijem kontekstu od onih koje je uživo priređivao ”Jacko”.

Među znamenite hologramske nastupe spada i Tupac Shakur na Coachella festivalu, a 26. januar 2015. godine upisan je kao datum prvog svjetskog 3D Hologram live koncerta u stvarnom vremenu, uz korištenje 4G wireless tehnologije.

Implikacija: u ne tako dalekoj budućnosti koncerte muzičkih zvijezda na drugom kraju planeta moći ćemo u realnom vremenu pratiti na pametnim telefonima.

Muzička industrija i tehnologija svoju ljubav nastavljaju novim inovacijama.

Poslije holograma (za sada rezerviranog za najveća svjetska imena, ali se jedan dogodio i u izvedbi hrvatskog pop pjevača Zaka, kada je prošlog ljeta pjevao uživo u Istri, a njegog hologram u Novalji na Pagu), sljedeća inovacija postaje dostupna masama – 360 degree virtual reality, odnosno video snimanjem sa perspektivom od 360 stepeni.

Björk je takav spot uradila 2015. godine za pjesmu ”Stonemilker”, a prošle godine uradila je korak dalje, kada je uz tehnološku pomoć HTC-a objavila prvi muzički album – performans na Vive platformi za virtualnu stvarnost.

Tada je publika na ulazu u dvoranu dočekana s HTC Vive uređajima putem kojih su svi mogli uživati u potpuno novom doživaljaju albuma. Performans je kombinirao tehnologije 3D prikaza visoke rezolucije, holostudija na mjestu događanja, snimanja pokreta i videogrametrije, zajedno s posebno dizajniranim zvukom u stvarnom vremenu, koji su svakog gledatelja postavljali u središte nastupa.

Dostupnost tehnologije za videospotove snimane 360° kamerom postaje masovna od onog trenutka kada su se 2016. počeli pojavljivati prvi pametni telefoni sa takvom novom kamerom, pa prošle godine počinjemo dobijati i prve ovdašnje spotove u toj tehnologiji (Elemental “Tijelo pamti”, riječka grupa The Ant ”Hey Ho”).

Vratimo se vijesti s početka teksta.

Gorillaz, sastav koji su još 1998. osnovali Damon Albarn iz rock sastava Blur, te Jamie Hewlett, ko-autor stripa Tank Girl, donijeli su revoluciju postavom sa četiri četiri animirana lika (2D – glavni vokali, klavijature, Murdoc Niccals – bas gitara, vokali, Noodle – gitara, klavijature, prateći vokali i Russel Hobbs – bubnjevi i udaraljke), postavši prvi virtuelni bend u svijetu.

Uz aktuelni come back, novi album ”Humanz”, danas objavljen, poslije sedmogodišnje pauze, pod pod etiketom Parlophone Records, Gorillaz su prvi najavni singl “Saturnz Baz” kao spoj novih tehnoloških mogućnosti – VR video u  360° perpektivi.

U kontektu svega ranije spomenutog, šta je to Gorillaz moga učiniti novoga, a da to opet bude senzacionalno?

I jesu: 20. 4. 2017. realizirali su live intervju sa 2D-om i Murdocom. Nije on nikakvo tehnološko čudo, nego samo pokazuje gdje može otići budućnost show biza. U neke sfere koje još ne možemo dokučiti, a počinju se ubrzano otvarati.

Samo ćemo prvu rečenicu ponoviti: živimo li već tehnološku budućnosti ili je ovo samo međurazdoblje?